DOĞRUHABER
Milli Eğitim Bakanlığı kariyerleri ve ahlaki yönleri çocukların gelişimine olumsuz örnek olacak 'ünlü'lere masal okuttu. Anadolu Masalları Projesi kapsamında yapılan proje tepki çekti. İdeal Eğitim Vakfı Başkanı Mehmet Ali Doyar, Milli Eğitim Bakanlığının projesine tepki gösterdi.
PROJEYİ UNESCO DESTEKLİYOR
MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen Anadolu Masalları Projesi UNESCO tarafından da destekleniyor. Proje kapsamında çocukların evde kaldığı zamanlarda daha verimli zaman geçireceği düşünülmüş. Ayrıca proje kapsamında, Türkiye genelinde Masal Anlatıcılığı eğitici eğitimi alan 400 öğretmen diğer öğretmenlerle de buluşturularak bir farkındalık oluşturulmak istenmiş.
ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ İÇİN OLUMSUZ ÖRNEK
Projenin bu kısmı çocukların zihinsel gelişimi açısından çok önemli ve faydalı da olsa geriye kalan kısmı pedagojik açıdan sorun oluşturuyor. Zira Milli Eğitim Bakanlığı'nın 'ünlü' diye isimlendirdiği ve çocukların önüne rol model olarak sunduğu kişilerin gerek kariyerleri gerek de ahlaki yaşantıları çocukların gelişiminde büyük olumsuzluklar doğuracak cinsten. Nikahsız birlikteliklerden, uyuşturucuya birçok olumsuz davranışla haberlere konu olan kişilerin çocuklara masal anlatması ve bakanlığın bu kişilere 'ünlü' ve 'sanatçı' demesi tepki çekti.
YAPTIKLARI DİZİ VE FİLMLER BÜYÜK TEPKİ ÇEKİYOR
Milli Eğitim Bakanlığının proje kapsamında yer verdiği ve ünlü dediği kişilerin yer aldığı dizi ve filmler hem ahlaksızlık içeriyor hem de bazılarının yer aldığı filmlerde tarihe de büyük saygısızlık yapılıyordu. Hükümetin hem bu ahlaksız dizilerden şikâyet etmesi hem de bu dizilerde rol alan oyuncuları rol model olarak çocukların önüne sermesi ise büyük çelişki oluşturuyor.
"ANLATILAN MASALLAR ARASINDA PEYGAMBER KISSALARINA YER VERİLMELİYDİ"
"Maalesef MEB içinde büyük yanlışlıklar yapılmaya devam ediyor" diyen İDEV Başkanı Mehmet Ali Doyar, "Bir şeyler yapma adına, çocukların geleceğiyle oynanıyor. Hatırlanacak olursa, geçen sene milli bir bayramda çocuklara secde ettirmişlerdi. Burada üç önemli noktaya değinmek istiyorum:
Birincisi; Bu ülkenin insanları Müslümandır, dolayısıyla Müslümanların çocuklarına dinlerini ve ahlaki değerleri öğretmek ve okutmak MEB’in temel görevleri arasında yer almalıdır. Bu açıdan bakıldığında; söz konusu projede, başta Peygamber kıssalarının olması gerekirdi. Bu kıssalar ki, insanlığın varoluş hikmeti ve hayatın gerçek anlamı açısından son derece önemli kıssalardır. Bununla birlikte, anlatılan masallarda İslam inancına aykırı hususların olması ve bunun çocuklara anlatılması, onlarda gayri İslami inanç ve düşüncelerin oluşmasına sebebiyet verecektir ki bu son derece sakıncalıdır." ifadelerini kullandı.
"BUNLARI ROL MODEL OLARAK SUNMAK BÜYÜK YANLIŞ"
Masalları anlatan kişilerin yanlış kişilerden seçildiğini belirten Doyar, "İkincisi; söz konusu projede çocuklara masal anlatacak olanlar arasında televizyon ekranlarından tanınan oyuncu ve şarkıcılar da yer almaktadır ki bu insanların bir kısmı İslam karşıtı düşünce ve tavırlarıyla bilinmektedirler. Bunlar, adeta çocuklara rol model olarak sunulmaktadır. İslam’dan uzak bir düşünce ve yaşantı içinde olanlar, asla çocuklarımıza rol model olamazlar ve bunları rol model olarak sunmaya çalışanlar da büyük bir yanlış içindedirler." şeklinde konuştu.
"DİYANET EĞİTİM SÜREÇLERİNE DAHİL EDİLMELİ"
Diyanet İşleri Başkanlığının da sürece dahil edilmesi gerektiğini belirten İDEV Başkanı Doyar, konuşmasına şu şekilde son verdi: "Üçüncüsü; Öğrencilere yönelik yapılacak bu ve benzeri çalışmalarda Diyanet İşleri Başkanlığı’nın de yer alması gerekir. Ben şahsen, bu konuda DİB’i sorumlu görüyorum. MEB ve DİB işbirliğinde bu gibi çalışmaların yapılması ve çocuklara dini ve ahlaki değerlerin verilmesinde DİB’in doğrudan görev alması gerekirdi. DİB bünyesinde görev yapan uzman şahsiyetlerin bu projede yer alıp peygamber kıssaları, rol model olarak sahabeleri, günümüze kadar İslam alemi içinde tanınmış önemli öncü şahsiyetleri anlatabilirlerdi. Bizim toplumumuzda, eğitim ve öğretim dini ve ahlaki değerlerden bağımsız olmamalıdır. Dinden ve ahlaki değerlerden bağımsız bir eğitim–öğretim, toplumuna yabancı, toplumunun dini, ahlaki değerleri ve örfü ile çatışan nesillerin yetişmesine hizmet edecektir."