Evde oturan vatandaşların kuruyemiş tüketimiyle birlikte doğal ürünleri de tüketmesi gerektiğini belirten kuruyemiş satıcıları, çerez ve doğal ürünlerin bağışıklık sistemini güçlendirdiğini belirttiler.
Salgının başladığı ilk günlerde vatandaşların ciddi oranda kuruyemişe rağbet ettiğini, bunun da fiyat artışına neden olduğunu belirten Uğur Daysal, fiyat artışının kendilerinden kaynaklanmadığını savundu.
Daysal, "Çerezde fiyat olarak bir yükseliş oldu. İnsanlar kendi bütçelerine göre daha uygun fiyatlı olanları tercih etti. Fiyat artışlarında üretici veya satıcının değil, stokçuların malı elde depolaması etkili oluyor. Fiyatları mümkün olduğu kadar cazip tutmaya ve virüs nedeniyle hizmeti evlere kadar götürmeye çalışıyoruz. Ürün çeşitliliği ve aldığımız tedbirlerle hizmet etme gayretindeyiz. Şu an itibariyle bir durgunluk yaşanıyor ama virüsün söylemleri ilk ortaya çıktığında insanlar tedbirler aldı ve çerez satışlarında da artış oldu. Bunun yanı sıra bakliyat gruplarında alışveriş yapıldı. Şimdi eğilim aşağıya doğru gidiyor. Müşterilerimiz virüs nedeniyle telefonla arayıp çerez isteyebiliyor. Maske ve eldiven takarak tedbir alıyoruz. Müşterilerimizin ürünlere dokunmasına engel oluyoruz. Çünkü virüs hızlı bulaşabilen bir salgındır." dedi.
"Dolara bağlı çerez fiyatlarında artış oldu"
Virüsün (Covid-19) ortaya çıkmasıyla birlikte çerez ve bakliyat gibi temel tüketim ürünlerinde stokçular yüzünden fiyat artışı yaşandığını vurgulayan Yunus Kaya, "Çerez satışlarında düşüş yaşanmadı. Çünkü bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği için daha çok tercih edildi. Çerezin yanı sıra kaysı, incir ve üzüm gibi ürünler tercih edildi bu süreçte. Yüksek vitaminli fındık, badem, yer fıstığı gibi ürünlerin de bağışıklık sistemine karşı yenilmesini tavsiye ediyoruz. Bu süreçte doğal ürünleri tüketmeye çalışın." ifadelerini kullandı.
Konuşmasının devamında Kaya, şunları söyledi: "Dolara bağlı olan çerezlerde fiyat artışı yaşandı. Genel olarak fiyat artışının nedeniyse stokçulardır. Çerez fiyatlarında çok fazla artış yaşanmadı ama bakliyat ürünlerinde fiyat artışı ve fırsatçılık diz boyu oldu. Üreticinin bu noktada bir etkisi yok. Ürünü elinde dahi değildir."(İLKHA)