İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, yaptığı açıklamada, 1 Ocak-30 Kasım 2019 tarihlerinde 44 ildeki yeni nesil 112 çağrı merkezlerine gelen her 100 çağrıdan 68'inin asılsız olduğunu ifade etti.
Soylu, gelen çağrılar arasında PIN kodu sormak dahi oluğunu belirterek, “Buradan tüm vatandaşlarımıza seslenmek istiyorum. 112 hatlarını acil durumlar dışında meşgul etmeyelim. Biz burada hayat kurtarmak için saniyelerin hesabını yapıyoruz. Telefonunuzun PIN kodunu çözmek istiyorsanız lütfen bir telefon bayisine gidin ve meseleyi halledin. Eğer telefonun PIN kodunu 112'den çözme konusunda acil hatları meşgul ediyorsanız hem birisinin hakkına giriyorsunuzdur hem de bencillik yapıyorsunuzdur.” ifadelerini kullandı.
Soylu yaptığı açıklamada 'acil çağrı' merkezlerine gelen her 100 çağrıdan 68'inin asılsız olduğunu ifade ederek, “Her 100 çağrının 68'i asılsız ihbarsa bu çok yanlıştır. Haktır! Bir bu dünya var bir de öteki dünya var. Maalesef dertleşmek için arayan var, şaka olsun diye arayan var, her şey var. Biz bu asılsız ihbarlara karşı ceza uygulamasına da başlattık. Valiliklerimiz tarafından 250 lira ceza kesilmektedir. Ancak mesele ceza tahsil etmek değildir, mesele ceza tahsil etmek değildir. Mesele mağduriyeti gidermek ve mesele hayat kurtarmaktır. 1 Ocak-30 Kasım 2019 arasında 44 ildeki yeni nesil 112 çağrı merkezlerimize gelen toplam çağrı sayısı 39 milyon 216 bin 435'tir. Bu ihbarların yüzde 68'i yani 26 milyon 270 bini asılsız ihbardır. 12 milyon 496 bini de gerçek ihbardır.” şeklinde konuştu. (İLKHA)