Mustafa Karakaş/Doğruhaber
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "Türkiye'nin 2023 Turizm Stratejisi"ni açıkladığı toplantıda, 2020'de kullanılacak ve tanıtım kampanyasının temelini oluşturacak yeni reklam filmlerini de katılımcılarla paylaştı.
Fakat 1.35 saniyelik reklam filmi tam bir fecaat neden mi?
Öncelikle çok basit bir kurgusu var. Kurgu konusunda çok fazla eleştiriye girmeye gerek yok. Koca bir ülkenin tanıtımında daha zeka yüklü bir kurgu olmalıydı.
Asıl tepkiler neden olan reklam filminin içeriği…
Yayın politikamızdan dolayı haber sitemizde paylaşmayı uygun görmediğimiz reklam filmine göre Türkiye’de sadece plaj ve deniz var.
1 dakika 35 saniyelik reklam filmi deniz ve plaj görüntülerine boğulmuş. Sadece 16-17 saniye deniz yok…
Deniz olmayan sadece iki sahne var. birinde peribacalarındaki balonlar, diğerinde ise Ayasofya var.
Reklam filmine göre Türkiye’ye giderseniz mutlaka rakı içmelisiniz, İstanbul’un gece hayatına da dalmalısınız… Ama reklam filminde Sultanahmed Camii yok. Hani şu şehrin logosu değişince kıyamet kopardığımız camiden eser yok… Selimiye Camiinden eser yok… Osmanlı ve Selçuklu dönemi mimarisine hiç ama hiç yer verilmemiş.
Dünyanın 8. Harikası sayılan Nemrut Dağından bahis yok. Deyruzzafaran’dan Diyarbakır Ulu Cami’den bahis yok…
Reklam filminde oynayan karakter üstünde “Rumi” yazan bir kitap okuyor ama Mevlana yok, semah yok, Konya yok… Hani dostlar alışverişte görsün misali bir “Rumi” sözcüğü var.
Reklam filmi tam bir “tüketmelisin ve eğlenmelisin” ikileminde bir kurgu ile hazırlanmış. Evet turizmin asıl amacı para kazanmaktır ama sadece sahille, rakıyla mı ülke tanıtılır? Reklam filmini bir amacı da ülkeyi tanıtmak değil midir?
Özetle basit, sığ, tarih ve kültür ile alakası olmayan bir reklam filmi ile Türkiye tanıtılacak.