TEKNOLOJİ SERVİSİ
Yeni yapılan bir araştırmaya göre market alışverişi sırasında akıllı telefonunu kullananlar, normalden %41 daha fazla market harcaması yapıyorlar.
İngiltere’de Bath Üniversitesi araştırmacıları bir deney gerçekleştiriyor; 400’den fazla market müşterisine verdikleri göz takibi yapan gözlüklerle, müşterilerin alışveriş sırasında neler yaptıklarını, nerelere baktıklarını takip ve analiz ediyorlar.
Müşterilerin bir kısmı özellikle cep telefonu kullanmaya özendirilirken, bazılarından da alışveriş sırasında telefonlarından uzak durmaları isteniyor. Deney sonucunda akıllı telefon kullanımının market harcamasını artırdığı ortaya çıkıyor.
PEKİ AMA NEDEN?
Buradaki durum alışveriş sırasında insam beyninin çalışma şekline dayanıyor. Ufak bir markette bile binlerce ürün var ve insan beyninin kısa süre içinde o kadar çok ürün arasında doğru seçimi yapması çok kolay değil. Beyin bu durumu ayarlayabilmek için bazı basitleştirme yöntemleri kullanıyor.
Mesela beynimiz kendi içinde bir otopilot aktive ediyor. Böylece süpermarkete gittiğimizde hep alışık olduğumuz yönde ilerleyip, her zaman satın aldığımız raflardaki ürünlere yönelip, aynı ürünleri satın alıyoruz.
Ancak herhangi bir amaçla gözlerimiz telefonumuza yönlendiğinde, zaten düşük olan konsantrasyonumuz da telefona yöneliyor. Böylece daha yavaş yürümeye, market içinde anlamsızca koridorlarda dolaşmaya, market içinde daha fazla zaman geçirmeye başlıyoruz.
Genelde satın almadığımız ürünlerle karşılaşıp, çok da düşünmeden onları da alışveriş sepetimize atıveriyoruz.
Araştırma sonucu net olarak şunu söylüyor; bütçeniz kısıtlı ise, markette anlamsız, gereksiz alışveriş yapıp yüksek faturalar ödemek istemiyorsanız, alışveriş sırasında telefonunuzdan uzak durun.