Dünyanın en değerli futbol kulübü belli oldu

Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in yaptığı araştırmaya göre, 1 milyar 846 milyon dolarlık marka değeriyle dünyanın en değerli futbol kulübü Real Madrid oldu.

Ekleme: 17.05.2019 00:18:11 / Güncelleme: 17.05.2019 00:20:51 / Spor
Destek için 

Ankara

Dünyanın önde gelen marka değerlendirme şirketlerinden Brand Finance'ın, ''Dünya Futbolunun En Değerli İlk 50 Kulüp Markası'' çalışmasına göre, söz konusu listeye girebilen 50 futbol kulübünün toplam marka değeri 22 milyar 781 milyon doları buldu, ilk 10'da yer alan kulüplerin marka değeri 13 milyar 229 milyon dolara ulaştı.

Geçen yılki listede ikinci sırada yer alan Real Madrid, 1 milyar 573 milyon dolarlık marka değerini yüzde 17,4 artırarak 1 milyar 846 milyon dolara yükseltti ve "dünyanın en değerli futbol kulübü" unvanını kazandı.

İki yıldır ilk sırada yer alan Manchester United ise yüzde 12,9 değer kaybetti ve 1 milyar 651 milyon dolarlık marka değeriyle ikinciliğe geriledi. Barcelona da 1 milyar 563 milyon dolar ile üçüncü sıradaki yerini bu sene de kimseye bırakmadı.

İNGİLİZLER İLK 10'A DAMGA VURDU

En değerli 10 kulübün 6'sını İngiliz takımları oluşturdu. İlk 10'da iki İspanyol, birer Fransız ve Alman takımı yer aldı.

Listede dördüncü sırayı marka değerini 1 milyar 473 milyon dolara çıkaran Bayern Munich alırken, Manchester City de 1 milyar 407 milyon dolarlık markasıyla 5'inci sırayı korudu.

Öte yandan Liverpool bu sene yüzde 11'lik değer artışı, 1 milyar 336 milyon dolar marka değeri ile 6'ncı sırada kendini gösterirken, Chelsea 1 milyar 85 milyon dolara düşen marka değeriyle 7'nci sırada kaldı.

Bu kulüpleri 8'inci sırada 1 milyar 25 milyon dolarlık marka değeri ile Paris Saint-Germain, 9'uncu sırada 993 milyon dolarla Arsenal, 10'uncu sırada da 850 milyon dolar ile Tottenham Hotspur izledi.

En büyük değer artışı Sevilla'da

Listedeki 50 futbol kulübü arasında marka değerini en çok artıran kulüp, yüzde 37,9'luk yükselişle Sevilla olurken, kulübün marka değeri 175 milyon dolara yükseldi.

Bu sene listeye 28'inci sıradan Wolverhampton Wanderers, 36'ncı sıradan Olympique De Marseille, 40'ıncı sıradan SL Benfica, 48'inci sıradan Valencia, 50'inci sıradan Köln yeni girdi.

Kulüpler sosyal medya ile büyüyor

Listeye Çin ve ABD gibi ülkelerin de katılması ile gittikçe büyüyen futbol endüstrisi elde edilen finansal başarılar ile öne çıkarken, Premier League maçlarının yayın hasılatı 3,2 milyar avroya, La Liga maçlarının yayın hasılatı da 1,5 milyar avroya erişti.

Bunun yanı sıra kulüpler farklı coğrafyalarda da sadık taraftarlar yaratarak ticari ürün hasılatlarını arttırırken Real Madrid'in toplam 750 milyon avro hasılatının 376 milyon avrosu ticari ürünlerden elde edildi.

Kulüpler sosyal medya kanallarını da etkin biçimde kullanıyor. Örneğin Real Madrid'in ve Barcelona'nın 200 milyon, Manchester United'in 120 milyon, Bayern Munich'in 80 milyon sosyal medya takipçisi bulunuyor.

Kaynak, AA