Trafik sigortasında tavan fiyat iyi ama

TESK Başkanı Palandöken, Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek`in zorunlu trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasının 2018`de de devam edeceği yönündeki açıklamasının esnaf ve sanatkâra rahat bir nefes aldırdığını ancak zamların üzdüğünü söyledi.

Ekleme: 26.12.2017 23:45:00 / Güncelleme: 26.12.2017 23:45:00 / Ekonomi / Ankara Haberleri
Destek için 

EKONOMİ SERVİSİ

Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, 'Sigortasız araç sayısı geçen yıla göre 1 buçuk milyon artarak 7,9 milyon oldu. Tavan fiyat uygulamasının önümüzdeki yıl da devam etmesi esnafı rahatlatır ancak sigortasız araçların tespiti ve sigortalanması da oldukça önemli. Türkiye Sigortalar Birliği (TSB) verilerine göre 7,9 milyon sigortasız aracın 2,9 milyonu otomobil, 1,1 milyonu kamyonet, 1,1 milyonu ise traktör. Yaptığımız hesaplara göre yalnızca sigortasız otomobillerin yüzde 10'u sigortalı yapılsa elde edilecek prim sigorta şirketlerinin zararını karşılıyor. Sadece bu üç kategorideki sigortasız araçların prim kaybı 3 milyar 772 milyon lira. Bu araçların tespitlerinin yapılması tavan fiyat uygulamasının devam etmesi kadar önemli' diye söyledi.

YÜZDE 5 ARTMASI YERİNE SİGORTASIZ ARAÇLARIN TESPİT EDİLEREK SİGORTA YAPTIRILMASI DAHA OLUMLU OLURDU

Palandöken, '2017 Nisan ayında başlayan zorunlu trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasının yılsonu itibariyle bitecek olmasının 2018 başından itibaren çok büyük fiyat artışlarına sebep olacağını öngörüyorduk. Dolayısıyla talebimiz üzerine bu uygulamanın 2018'de de devam etmesi esnafımıza rahat bir nefes aldırdı. Ancak, sigorta şirketlerinin 240 milyonluk zararı nedeniyle 2018 başında primlerin bir sefere mahsus olmak üzere yüzde 5 artması yerine sigortasız araçların tespit edilerek bunlara sigorta yaptırılması daha olumlu olurdu. Böylelikle bu zamma ihtiyaç kalmaz ve mevcut sigortalı araçların primi azalırdı. Öte yandan antika, hurda ve benzeri nedenlerle trafiğe çıkmayıp garajda bekletilen araçlar için sigorta yapılmamalı' dedi.