İstanbul metroda sınıf atladı

İBB`NİN en önemli metro yatırımlarından 22,5 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu Avrupa yakasında sürücüsüz hizmet verecek ilk raylı sistem projesi olacak. Fakat bir ilki daha var o da Türkiye`nin 5D BIM Modeli ile ihale edilen ilk metrosu olması.

Ekleme: 19.09.2017 11:37:00 / Güncelleme: 19.09.2017 11:37:00 / Ekonomi / İstanbul Haberleri
Destek için 

EKONOMİ SERVİSİ

ABD ve Avrupa'daki birçok ülkenin kamu ihalelerinde standart hale getirmek için karar aldığı, "Building Information Modelling" (BIM-Yapı Bilgi Modellemesi), bir yapı ile ilgili mimari, statik, mekanik ve elektrik gibi her türlü bilginin 3 boyutlu bilgisayar modelinin oluşturulması anlamına geliyor. BIM'in, Türkiye'de yönetmeliği ve şartnamesi bulunmuyor. 5D BIM, saha imalatı sırasında karşılaşılan sorunları en aza indirerek, yapının zaman ve fiziksel ilerlemesini daha anlaşılır kılıyor. 5 boyutlu yapı modeli, metraj ve maliyet hatalarını en aza indiriyor ve projenin inşasını kolaylaştırıyor, zaman ve maliyet israfını önlüyor. Türkiye'deki projeler arasında 3 milyar 710 milyon lira maliyetli böyle büyük bir altyapı yatırımında uygulanması da bir ilk. Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nun, altyapı projelerinde çok zor olan 5D BIM standardında olması ve yarışmada bu standartlara sahip üst yapı projeleri arasında ilk 8'e girmesi de Türkiye'nin ve İstanbul'un metro teknolojisinde geldiği noktayı göstermesi açısından çok büyük önem taşıyor.

Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattı 2018 Yılında Açılacak

Türkiye'nin 5D BIM Modeli ile ihale edilen ilk metrosu olan 22,5 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattı, 19 istasyon ve 2 viyadükten oluşuyor. İstanbul'un en önemli ve en yoğun nüfusun yaşadığı 8 ilçeden geçen hat, 14 metro hattıyla da entegre olarak İstanbul Metrosu'nun ana omurga raylı sistemlerinden biri olacak. Mecidiyeköy-Mahmutbey arasında tünel kazı çalışması tamamlanan metronun Mecidiyeköy-Kabataş arası kazı çalışmasının ise yüzde 83'ü tamamlandı. Hattın Mecidiyeköy-

Etiketler: