Yaşanılan yer anlamına gelen mekân sözcüğü içerik olarak çok daha geniş bir anlam ifade etmektedir. Mekân vardır saraydır mekân vardır zindandır mekânı anlamlı kılan şey içerik niyet ve durumdur. Hz Yusuf ( a.s ) sarayı zindana tercih etmiştir Hz Musa( a.s ) haksızlık karşısında durarak bir tercihte bulunmuştur. Saraya karşın hicreti tercih etmiştir. Efendimiz kendisine sunulan teklifleri ret edip sağ elime güneşi sol elime Ayı verseniz yine davamdan vazgeçmem demiştir.
Hayatın tamda içinde yer alan bu 3 alan oldukça önemlidir. Okul eğitim mekânı Örgün eğitimin yapıldığı eğitim ve öğretimin alanı olarak kabul edilen anne ve Babadan sonra bir şeye öğretmen amacıyla bir eğitimciye teslim edilen birey uzun bir yaşam süresince devam etmek zorunda olduğu eğitim mi? öğüt mü? Arasında bocaladığı yazboz tahtasına döneme sistem denemelerine maruz kalınan yer.
Hastalık sonrası uğranılan mekân şifahane diye de tabir edilse de çilehane sözü daha doğru bir yaklaşım halini almış durumda. Hastane yoğunluğu hastalık artışı bürokrasi engeli hastaların ve hasta yakınlarının tükenmişlik sendromu derken tamamı bir azap mekânı haline dönmüş durumda.
Hapishane sayıları 200 bini bulan tutuklu sayısı ile rekora doğru koşulurken alfabede ki bütün harflere uygun bir tip cezaevi inşa ediliyor hatta Toki bile bu alan el attı yurt dışına ihraç edecek kadar tür ve çeşit zengini bir ülke oldu. Okul, Hastane, Hapishane mekânlarını vardır. İçeriğin zenginleştirilmesi ve esas olanın insan olduğu unutulmadan bu üç alanda çalışma yapılmalı aksi durumda hayatın merkezinde yer bu 3 alandaki sıkıntılar herkesi olumsuz yönde etkileyecek bir boyuta gidiyor. Okul yapmayı cehaletle mücadele; hastane yapmayı hastalıkları azaltmak; hapishane yapmayı suçluları terbiye etmek anlıyorsak...
Faruk Aslan / Manisa – Yaş: 23
Genç Yazarlar ile HASBİHAL
Manisa İlinden Faruk ARSLAN Kardeşimiz: İnsanlar zaman ve mekânı farklı tanımlamışlardır. Fakat Allah katında zaman ve mekân farklıdır. Allah zaman ve mekândan münezzehtir Nasıl mı? Mesela Allah kâinatı altı gün yaratmıştır istediğimiz kadar rasyonel düşünsek de işin içinden çıkamayız. Peygamberlerin hayat şeklide böyledir. Sarayları bırakmak, başkanlığı ellerinin tersiyle İtmeleri akıl ile açıklanacak bir durum değildir
Bu durum izzetle alakalıdır. Hak ve adalet yolcusu olanlar ancak zillete karşı izzeti tercih eder canları pahasına niçin böyle davranırlar diye maddi fayda penceresinden bakabiliriz. Fakat asıl pazarlığı pazarlık yapanlarla değil bizleri yoktan var edenle yapılır. En büyük kazanım projesi ancak böyle tasarlanabilir. Böylelikle kavramlar gerçek manasına kavuşur.
Duygularınızı güzel ifade etmişsiniz. Teşekkürler. Yeni paylaşımlarınızı bekliyoruz.