Ashab-ı Kiram ve Sünnet

Bir Müslüman için Kur`an ve Sünnet ruh ve beden gibidir. Bedensiz ruh soyut olduğu kadar anlaşılması zordur ve dokunulamadığı için takip edilmesi de zordur. Ruhsuz beden de tüm cüsse ve azametine rağmen donuk, mat ve soğuktur.

Ekleme: 28.12.2015 16:08:00 / Güncelleme: 28.12.2015 16:08:00 / İnzar Dergisi
Destek için 
Mehmet Said Çimen / İnzar Dergisi – Aralık 2015 (135. Sayı)
 
Bir Müslüman için Kur`an ve Sünnet ruh ve beden gibidir. Bedensiz ruh soyut olduğu kadar anlaşılması zordur ve dokunulamadığı için takip edilmesi de zordur. Ruhsuz beden de tüm cüsse ve azametine rağmen donuk, mat ve soğuktur.

Kur`an ve Sünneti birbirinden ayırmak ve birini işlevsiz kılmak müslüman topluma yapılacak en büyük kötülüklerdendir. Ne Kur`an`ı anlaşılmaz kılıp şuursuz kutsallıklar göğüne atmak ne de sünneti itibarsızlaştırmak sorunlarımız için sadra şifa işler değildir.

Doğru olan mümince bir duyarlılıkla ve edeple kaynaklara yaklaşmak, kulluğun acziyetini idrak ederek haddi aşmamaktır. Bunun için de ilk neslin durumunu ve tutumunu doğru anlamak gerekmektedir.

Ashab-ı Kiramın sünnete bağlılığı ve bu konulardaki hassasiyetine dair çok sayıda örnek nakledilmiştir. Onlar için sünnete bağlılık ile Kur`an`a bağlılık arasında bir fark yoktu. Parçalı yaklaşımla ashabın kimi söz ve tavırlarını esas alıp sünnet konusunda şüpheler oluşturma çabaları kesinlikle iyi niyetli çalışma ve çabalar olarak değerlendirilemez.

Mesela Hadis-i Şeriflerin yazımı ve korunması konusunda koca bir külliyatın içinden önünü ve arkasını keserek bir olayı gündemleştirerek ashabın tutumu diye örnek gösterenler bir defa reddettikleri bir disipline dayandıkları için usûl açısından hata yapmaktadırlar. Neticede getirdikleri deliller de hadisçilerin yazıp bize naklettikleri eserlerden alınmıştır.

Şunun unutulmaması gerekir...
 
MAKALENİN TÜMÜNÜ OKUMAK İÇİN TIKLAYIN