Bakanlık, yanıltıcı indirim reklamlarına karşı idari yaptırımlar uygulanacağını vurgulayarak, tüketicilerin tasarrufları yaşamaları adına alışverişlerinde dikkatli olmaları gerektiği konusunda uyardı.
Bakanlık açıklamasında, kişisel özelliklerin doğru belirlenmesi ve satıcı hakkında ön inceleme yapmaları uygun öneriler, alışveriş yapılacak sitenin adres bilgilerinin kontrol edilmesi, SSL sertifikası ve 3D güvenlik gibi bireysel dikkat edilmesi önemle vurgulandı. İnternetten yapılan alışverişlerde sosyal medya üzerinden yönlendirilen sayfalara karşı da dikkatli olunması gerekiyor.
Reklam Kurulu kasım indirimlerini yakından takip ediyor
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan Reklam Kurulu, kasım bölgelerinde satışa sunulan "Efsane Kasım İndirimleri", "Şahane Cuma İndirimleri" gibi kampanyaları yakından takip ediyor. Tüketicileri yanıltan veya kategorilerde olmayan indirim oranlarıyla yanıltıcı algı, satışlara yönelik idari yaptırım uygulanacak.
İndirimli fiyat için 30 gün kuralı
Bakanlık, fatura fiyatını belirlerken, son 30 gün içerisinde uygulanan en düşük fiyatın esas olarak hazırlanması gerektiğini belirtti. Reklamlarda indirim seçenekleri veya stok durumu hakkında bilgilendirme yapılışı dikkat çekildi. Tüketicilerin yanıltıcı kampanyalara karşı hak kaybı yaşaması durumunda Reklam Kurulu'na başvurabilecekleri ve ayrışma durumunda Tüketici Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemeleri'ne başvuruları gerektiğinde bel
Kasım ayında e-ticaret hacmi yüzde 50 artıyor
Açıklamada, 2023 yılında e-ticaret hacminin 1 spor salonunun 850 milyar TL'ye ulaştığı ve kasım yerindeki e-ticaret hacminin aylık ortalamasının yüzde 50'sinin çıktığı belirtildi. Kasım ayı kampanyalarında ayakkabı, gömlek, cep telefonu, mont, ceket ve elektrikli süpürgeler öne çıkanlar oldu. (İLKHA)