Araç kullanmaya yaş engeli: Ehliyeti olsa bile trafik yasak

2024 yılı itibarıyla, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından alınan yeni kararlar ile ehliyet yaş sınırında önemli bir değişiklik yapıldı.

Ekleme: 08.10.2024 13:07:58 / Güncelleme: 08.10.2024 13:07:58 / Güncel
Destek için 

Yeni düzenlemeye göre, 69 yaşını dolduran sürücüler ticari araç kullanma yetkilerini kaybedecekler. Bu gelişme, ticari taşımacılık sektöründe çalışan sürücüler için dikkate değer bir dönüşüm anlamına geliyor.

Yaş Sınırındaki Yeni Düzenlemeler

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, ticari araç sürücülerinin yaş sınırını 69 olarak belirleyerek, 68 yaşını tamamlayan ve 69 yaşına giren sürücülerin ticari ehliyetlerini yenileme imkanını ortadan kaldırdı. Bu durum, otobüs ve kamyon gibi ticari araçları kullanan sürücüler için önemli bir değişiklik teşkil ediyor.

Düzenlemenin Ayrıntıları ve Geçici Uygulama

Yeni düzenleme, 2023 yılının Aralık ayında geçici bir uygulama olarak hayata geçirilmiş olup, 2024 yılı sonuna kadar geçerli olacak şekilde planlandı. Bakanlık, bu değişiklik ile pandemi sonrası artan ticaret hacmi ve sürücü arzındaki dengesizlikleri gidermeyi hedefliyor. Ayrıca, ticari araç sürücülerinin mesleki yeterlilik belgelerini bulundurma zorunluluğu da devam ediyor; bu durum, yalnızca yaş sınırının değil, mesleki yeterliliğin de önemini vurguluyor.

 Yaşlı Sürücüler İçin Ek Önlemler

Yaşlı sürücüler için getirilen düzenlemeler bununla sınırlı kalmıyor. 65 yaş üstü sürücüler, her üç yılda bir ehliyet yenileme zorunluluğuna tabi olacaklar. Bu süreç, sürücülerin sağlık durumlarının ve araç kullanma yeteneklerinin düzenli olarak gözden geçirilmesini sağlıyor. 80 yaşını dolduran sürücüler için ise bu yenileme süresi iki yıla indiriliyor; böylece sağlık kontrollerinin daha sık yapılması ve sürücülerin araç kullanma uygunluklarının test edilmesi zorunlu hale getiriliyor.

Sektöre Yansımaları ve Gelecek Beklentileri

Bu yeni düzenlemeler, ticari taşımacılık sektöründe belirgin değişimlere yol açabilir. Özellikle 69 yaşını tamamlamış sürücüler, emeklilik planlarını erkene çekmek veya kariyerlerini değiştirmek durumunda kalabilirler. Diğer yandan, genç ve orta yaşlı sürücüler için yeni istihdam fırsatları sunarak sektördeki sürücü açığını kapatmaya yardımcı olabilir.

 
Uzun vadede bu düzenlemelerin sektörde nasıl bir etki yaratacağı henüz netlik kazanmış değil; ancak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın bu adımlarla sektördeki güvenliği artırmayı ve sürücülerin sağlık durumlarını daha yakından izlemeyi amaçladığı aşikar. Sürücülerin yeni düzenlemelere uyum göstermesi ve düzenli sağlık kontrollerini yaptırmaları büyük bir önem taşıyor.

Sonuç olarak, 2024 yılında ehliyet yaş sınırında yapılan bu değişiklikler, ticari araç kullanımında yeni bir dönemin başlangıcını simgeliyor. Sürücüler ve sektör temsilcileri, bu yeni kurallara uyum sağlamak ve düzenlemelere göre hareket etmek zorunda kalacaklar.

Kaynak: Karar

Etiketler: