Araç muayene şirketlerinin kredi kartı ödemelerinden komisyon alması mağduriyet oluşturuyor

Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, tüketicilerin haksız yere ek maliyetler ödediğini ve bu uygulamanın sektörde güven kaybına neden olabileceğini ifade etti.

Ekleme: 02.10.2024 14:25:06 / Güncelleme: 02.10.2024 14:27:46 / Güncel / Bursa Haberleri
Destek için 

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in ekstra ücret alan şirketlerin ihbar edilmesi çağrısı, vatandaşları harekete geçirdi. Özellikle TÜVTÜRK'ün araç muayenesinde 80 TL'lik ek ücret aldığı iddiaları büyük ses getirdi.

Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, konuya dikkat çekmek için dernek binasında basın toplantısı düzenledi.

Yılmaz, tüketicilerin haksız yere ek maliyetler ödediğini ve bu uygulamanın sektörde güven kaybına neden olabileceğini ifade etti.

"Tüketiciler mağduriyetler yaşamaktadır"

Tüketici, kredi kartı işlemlerinde birçok sorunla karşılaştığını belirten Yılmaz, "Bu sorunlardan biri de kredi kartı tek çekimlerinden alınan komisyon ücretidir. Bu hukuksuz uygulama kervanına son dönemde araç fren ve egzoz gazı muayenesi yapan şirket de katılmıştır. Ülke genelinde ağı bulunan bu şirket milyonları aşan araç muayenelerinden komisyon almaktadır. Tüketici de milyonlara varan mağduriyetler yaşamaktadır." dedi.
"Nakit ödeme kabul edilen işlemlerden komisyon ücreti alınamaz"

Kredi kartından tek çekimlik ödeme nakit ödeme olduğunu söyleyen Yılmaz, "Nakit ödeme kabul edilen bu tür işlemlerden komisyon ücreti alınamaz. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında yönetmeliğe aykırı bir uygulama olduğunun altını çizmek istiyorum. Orhangazi İlçe Başkanımız Hasan Ersoy da bu hukuksuz uygulamaya maruz kalanlardan biridir. Her türlü mal ve hizmet satışlarında tüketicinin bilgilendirilmesi esastır. Şube başkanımız alınan komisyon ücreti konusunda bilgilendirilmemiştir. Kendisinden 73 bin 93 kuruş komisyon ve 14 bin 78 kuruş KDV olmak üzere toplam 88 bin 71 kuruş ücret alınmıştır. Şirket tekel durumunu kötüye kullanmaktadır." şeklinde konuştu.

"Uygulama Merkez Bankası tebliğ maddesine aykırıdır"

Yılmaz, "Merkez Bankası'nın finansal tüketicilerden alınacak ücretlere ilişkin usul ve Esaslar Hakkında tebliğine göre, satıcı ve sağlayıcıların; (9/7) Kuruluşların gerçekleştirilen işlemlerinde ücret bilgisine işlem fişi üzerinde açıkça yer alması zorunludur. Bu hizmeti veren şirket kestiği faturada tüketicinin tek çekimli kredi kartında aldığı komisyonu açıkça yazmak yerine, 'ödeme kuruluşu hizmet bedeli' olarak kayda geçmektedir. Bu bedele ayrıca yüzde 20 KDV uygulanmaktadır. Bu durum hem tüketici yasasına hem de uygulamadaki Merkez Bankası tebliği 9/7 maddesine aykırıdır." diye belirtti.
"Hukuksuz uygulamaya son verilmeli"
Tüketicinin ekonomik çıkarlarının korunması devletin güvencesi altında olduğunu ifade eden Yılmaz, "Bu hukuksuz uygulamaya son verilmesi için devletin yetkili kurum ve kuruluşlarının kapsamlı bir denetimine ihtiyaç bulunmaktadır. Tüketicimiz yalnız değildir. Bu hukuksuz uygulama nedeniyle tüketicilerimize her türlü hukuki desteği vermekteyiz. Haksız ve hukuksuz uygulamalar er geç yargıdan dönecektir. Tüketicinin kararlı mücadelesiyle bu sorunu yargı ve denetim talebimizle çözeceğimize inanıyoruz." diye konuştu.
(İLKHA)