Eğitim Bir-Sen: Diyarbakır'da 2024-2025 eğitim öğretim yılı sancılı başladı

Okulların açılmasıyla beraber Diyarbakır'da eğitim alanında devam eden sorun ve sıkıntıları dile getiren Eğitim Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir, söz konusu sorunların ivedilikle giderilmesi hususunda ilgili makamlara çağrıda bulundu.

Ekleme: 13.09.2024 17:30:04 / Güncelleme: 13.09.2024 17:34:09 / Eğitim / Diyarbakır Haberleri
Destek için 

Geçtiğimiz pazartesi günü itibariyle başlayan yeni eğitim öğretim yılında henüz giderilemeyen birtakım eksiklikleri aktaran Eğitim Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir; taşımalı eğitim sisteminde ihale süreci, yapımı tamamlanma aşamasına gelen okullar, bazı sınıflarda oluşan öğrenci yoğunluğu, temizlik ve güvenlik personellerinin istihdam durumları ve yeni müfredata göre gerekli alt yapı hizmetlerinin tamamlanmış olmaması hususlarını dile getirdi.

Taşımalı kapsamındaki öğrenciler ile sınıf başına düşen öğrenci sayısındaki yoğunlukları ele alan Tekdemir, "Yeni eğitim öğretim yılına pazartesi itibariyle başlamış olduk. Diyarbakır'da eğitim öğretim süreci biraz sancılı başladı. Taşımalı kapsamındaki öğrencilerimiz, henüz taşıma ihale süreci tamamlanmadığından bir kısım yerlerde eğitim öğretime başlayamadı. Diğer taraftan belirli lokasyonlarda sınıf başına düşen öğrenci sayısı 50'ye ulaşmış durumda. Buralarda daha iyi bir planlama ile ek okul ihtiyacını giderebilecek tedbirlerin alınması gerekiyor." dedi.

"Okullarımızın temizlik ve güvenlik personeli problemi var"

Diyarbakır'da yaklaşık 5 yıldır yapım süreci tamamlanmayan ve bundan kaynaklı eğitimde oluşan aksaklıklara değinen Tekdemir, "Bunun yanı sıra Diyarbakır'da 2019'da yıkım kararı verilerek yık-yap kapsamına alınan 7 okulumuzun da inşaat süreçleri tamamlanma aşamasına gelmiş durumda. Bu okullarımızın en azından ikinci dönem eğitim öğretim faaliyetlerine başlamasını bekliyoruz. Buralarda eğitim öğretime başlanıldığı takdirde başka okullar bünyesinde eğitim öğretime devam eden öğrencilerimiz kendi asıl okullarına dönmüş olacak ve burada daha etkin, nitelikli, ferah ve rahat bir ortamda eğitim öğretime devam etmiş olacaklar." ifadelerini kullandı.

Okullarda temizlik ve güvenlik personeli sorununu da ele alan Tekdemir, "Okullarımızın temizlik ve güvenlik personeli problemi var. Okullarımızın daha güvenli ortamlarda eğitim öğretim hizmetini verebilmeleri için güvenli okul imkanlarının geliştirilmesini ve iyileştirilmesini talep ediyoruz. Bunun içinde mutlaka okullara güvenlik personelleri veya okul polisleri tahsis edilmesini istiyoruz. Daha önemli sorun olarak da okullarımızın temizlik personeli sorunu var. Okullarımız başladığı halde halen okullarımızda personel sorunu giderilmemiş." şeklinde konuştu.

"Okulların internet altyapısı ve akıllı tahta ihtiyaçları karşılanmalı"

Tekdemir, konuşmasının devamında şu ifadelere yer verdi:

 "Daha önce okullarımızda temizlik personeli istihdamı İŞKUR kapsamında elde ediliyordu ama yeni dönemde İŞKUR tarafından personel alımı uygulamasından vazgeçildi. Bunun yerine iş gücü uyum programı projesi devreye alındı. Bundan sonra okullara temiz personeli istihdamı iş gücü uyum programı vasıtasıyla gerçekleştirilecek. Buraya biraz mesafeli bakıyoruz. Çünkü iş gücü uyum programı konsepti, personellerin çalışma süreleri ve personellerinin nitelikli iş görmeleri açısından iş gücü uyum programını yeterli görmüyoruz. Bunun yerine okullara ödenek ayırma suretiyle okulların kendi personellerini istihdam etme imkanının sağlanmasını talep ediyoruz. Ayrılan ödenekten okullar kendi personellerini istihdam ettiği sürece daha nitelikli ve kaliteli hizmet alacaktır. Bu yönüyle okullarımızın temizlik personellerinin sorunu giderilmesini bekliyoruz."

Bu sene 1, 5 ve 9'uncu sınıflarda yeni müfredat uygulanmaya başlandığını ve bu yeni müfredatın tüm okulların 1, 5 ve 9'uncu sınıflarında internet alt yapısı tamamlanmış ve akıllı tahtaları karşılanmış ortamlarda ders işlenmeyi zorunlu kıldığını dile getiren Tekdemir, "Millî Eğitim Bakanlığı bir an önce YAYTEK bünyesinde internet alt yapısı tamamlanmamış ve akıllı tahtası olmayan tüm okulların envanterlerini çıkararak 1'inci, 5'inci ve 9'uncu sınıflarda yeni müfredatın daha sağlık işlenmesi açısından ivedilikle ihtiyaçları karşılanmalı. Çünkü müfredatta etkinlik, ödev ve proje ağırlıklı bir müfredattır. Dolayısıyla internet alt yapısı oluşmuş ve akıllı tahtası olan ortamlarda daha verimli bir şekilde işlenebilecek. Bu yüzden Millî Eğitim Bakanlığı'na çağrımız bir an önce okulların internet alt yapısının tamamlanmasını ve akıllı tahtalarının ihtiyacının karşılanmasıdır." diye belirtti. (İLKHA)