7 Temmuz günü Ankara'ya giden Mehmet Ali Akay, yol kenarında bir akaryakıt istasyonundan yakıt aldı. Dönüşte de aynı firmaya ait bir istasyondan yakıt aldıktan kısa bir süre sonra yolda kalan Akay, çağırdığı çekici ile eve dönmek zorunda kaldı.
Arabasını yetkili servise götüren Akay, yapılan inceleme sonrasında çıkan raporda yakıt kalitesinin düşük olması nedeniyle aracın arıza yaptığı bilgisini aldı.
Aracına 187 bin liradan fazla masraf çıkarılan Akay, söz konusu akaryakıt firmasıyla iletişim sağlamasına ve ortaya konulan raporları delil olarak sunmasına rağmen bir neticeye ulaşamadı.
2 haftadan fazladır firma ile iletişim halinde olan Akay, aracının bozulmasına sebep olan yakıt firmasının onarım bedelini karşılayarak mağduriyetinin giderilmesini istiyor.
Yaşadığı talihsiz olayla ilgili İLKHA muhabirine konuşan Mehmet Ali Akay, aracının onarılmaması halinde konuyu yargıya taşıyacağını ifade etti.
Yakıtın geçtiği bütün aksamlar arızalandı
7 Temmuz sabahı Ankara'ya giderken Total Enerji firmasına ait bir istasyonundan akaryakıt aldığını söyleyen Akay, "Arabamda yakıt olmasına rağmen 64 litre yakıt aldım. Başta, bu kadar fazla yakıt aldığımızı fark etmedik. Aracımız ile belli bir kilometre gittikten sonra araç çalışmadı. Ardından çekici vasıtasıyla aracımızı yetkili servise götürdük. Yetkili serviste yapılan incelmede; yakıtın kötü, kalitesinin ve performansının düşük olduğu tespit edildi. Bundan dolayı yakıtın geçtiği bütün boruların tahrip olduğunu bize söylediler. Durumu da bir rapor halinde sundular ve yakıtın temas ettiği tüm parçaların değişmesi gerektiğini söylediler." diye konuştu.
"Günlerdir bizi oyalıyorlar"
Yapılan inceleme sonucunda ortaya çıkan raporun ardından kendilerine yüklü miktarda bir fatura çıkarıldığını belirten Akay, "Durumu Total istasyonunun genel merkezine ilettik. Kendilerine yakıtı en son onlardan aldığımız ve yetkili sevisin yakıtın kötü olduğuna dair bize rapor verdiğini söyledik. Hatta ondan önce de yine Total'den aldığımızı söyledik. Onlar ise 13 günden fazladır halen bizi oyalamaya devam ediyorlar. Hiçbir şekilde bize yardımcı olmuyorlar ve şikâyetimiz devam ediyor. Yetkili servis ile görüştüğümüzde, benzer vakalarla ara ara karşılaştıklarını ancak diğer akaryakıt firmalarının bir hafta içerisinde olayı çözdüklerini söylediler. Aracımız bozulmasının üzerinden 18 gün geçmesine rağmen halen kendilerinden mağduriyetimizin giderilmesine yönelik bir destek görmedik. Bunlar olayı uzatarak kapatmak istiyorlar." dedi.
"Mağduriyetimiz giderilmezse mahkemeye başvuracağız"
Yaşadıkları olumsuz durumun takipçisi olacaklarını ve çözüm üretilmezse mahkeme yoluna başvuracaklarını kaydeden Akay, son olarak şu ifadeleri kullandı:
"Yakıt kötü olduğuna dair performansın düşük olduğu servisin bize vermiş olduğu raporda var. Aracımızın bozulduğunu yetkili servis bize bunu izah ediyor. Bizde bunu aynı şekilde Total genel merkezine ilettik. Servisin bu şekilde söylediğini söyledik. Onlar ise biz servisten bilmeyiz bekleyeceksiniz başka çare yok dedi. Müşteri memnuniyetinin çok düşük olduğunu gördük. Bu süre zarfında bizde Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuru yaptık. Enerji Piyasaları Denetleme Kurulu'na şikayetimizi oluşturduk. Elimizdeki faturaları, fişleri, servisin vermiş olduğu raporları ve faturaları avukatımıza verdik. Total enerji bizim mağduriyetimizi gidermediği takdirde, mahkemeye başvuracağız. Bizim talebimiz mahkeme yoluna gitmeden mağduriyetimizin giderilmesidir. Sonuç itibariyle 17-18 gündür mağduruz. Aracımız serviste yatıyor. Ciddi manada bizi zora sokmuş durumda. Mağduriyetimizin giderilmesini istiyoruz. Mağduriyetimiz giderilmezse mahkeme yoluna başvuracağız." (İLKHA)