Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı Projesi'ndeki ilerlemeleri yerinde incelemek üzere Afyonkarahisar'a geldi. Bayat ilçesindeki Bayat-1 tüneli ile il merkezindeki V01 Viyadüğü'nde çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Yaptığı konuşmada, projeyle ilgili güncel durumu görmek için saha ziyaretleri düzenlediklerini belirten Uraloğlu, güzergah boyunca çalışmaları incelediklerini ve proje ekibinden bilgi aldıklarını ifade etti. "Hızlı tren hattında Polatlı-Afyonkarahisar arasında toprak işleri, viyadük, köprü ve tünel çalışmalarının devam ettiğini" belirten Uraloğlu, Bayat-1 tünelinin yarısının tamamlandığını ve mayıs ayı içinde kazısının bitirilmesinin beklendiğini söyledi.
Ayrıca, Afyonkarahisar'ın kuzeyinden ilerleyen 2 bin 208 metre uzunluğundaki V1 Viyadüğü'nde çalışmaların hızla sürdüğünü vurgulayan Uraloğlu, bu projenin de ilerleyişinden memnuniyet duyduklarını dile getirerek şunları söyledi:
"Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren hattında, yakın zamanda elektrifikasyon ve sinyalizasyon gibi üstyapı işlerine de başlayacağız. TCDD Genel Müdürlüğü tarafından inşa edilen Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa kesimlerindeki altyapı işlerinin yüzde 63'lük fiziksel ilerlemesini tamamladık. Projemizin bir kısmını 2026, tamamını ise 2027 yılında bitirmeyi hedefliyoruz. Toplamda 508 kilometrelik proje kapsamında, Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen İstasyonları olacak şekilde 10 istasyon tasarladık. Ayrıca, 40,7 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez ve 177 üstgeçit ile 244 altgeçit inşa ediyoruz. Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'nin tamamlanmasıyla, mevcut demiryolu bağlantısında 824 kilometrelik mesafe 624 kilometreye inecek. Ankara-İzmir arası 14 saat süren seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya düşecek."
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'nin tamamlandığında Ankara ile İzmir arasındaki hat uzunluğunun 624 kilometre olacağını belirtti. Uraloğlu, çalışmaların Polatlı'ya kadar olan hızlı tren hattından sonra başladığı için 508 kilometre olarak ifade edildiğini dile getirdi. Projede kullanılacak hat dizaynının hızının saatte 250 kilometre olduğunu vurgulayan Uraloğlu, hattın tamamıyla hizmete girdiğinde Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir'de yaklaşık 13 milyon insanın doğrudan hızlı tren konforuna ulaşacağını söyledi.
Uraloğlu, Ankara ile Afyonkarahisar arasındaki seyahat süresinin 1 saat 40 dakikaya düşeceğini belirtti. Ayrıca, Ankara ile Uşak arası seyahat süresinin 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara ile Manisa arası seyahat süresinin 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya, Ankara ile İzmir arası seyahat süresinin ise 3 saat 30 dakikaya ineceğini ifade etti. Uraloğlu, projenin tamamlandığında yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınacağını öngördüklerini belirterek, İzmir'in sanayisi, turizm potansiyeli ve limanıyla ülkenin 3. büyük şehrinin Ankara'ya daha da yaklaştırılacağını ve bölgedeki ticaret hacminin büyütüleceğini vurguladı.