Astronomlar"en büyük" kara deliği keşfetti

Astronomlar, Samanyolu Galaksisi'nde Dünya'nın da içinde yer aldığı, yıldız kaynaklı "en büyük" kara deliği keşfetti.

Ekleme: 16.04.2024 13:41:53 / Güncelleme: 16.04.2024 14:03:08 / Dünya
Destek için

Avrupa Uzay Ajansı (ESA) ve University Collage London (UCL) araştırmacılarının işbirliğiyle yürütülen Gaia misyonu kapsamında, "Gaia-BH3" adı verilen ve Güneş'ten 33 kat büyük bir kara deliğe ulaşıldı.

Dünya'ya 2 bin ışık yılı uzaklıkta bulunan bu kara deliğin, doğrudan gözlemlenemeyip yörüngesinde "sallanan" bir yıldız aracılığıyla keşfedildiği açıklandı.

Gaia Uzay Teleskobu tarafından toplanan verilere dayanarak, daha fazla kara deliğin keşfinin de mümkün olduğu belirtildi.

Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi'nden (CNRS) Pasquale Panuzzo, böylesine bir keşfin "hayatta bir kere" yaşanabileceğini ifade etti.

UCL'den George Seabroke ise Gaia-BH3'ün bugüne kadar tespit edilen "yıldız kaynaklı en büyük kara delik" olduğunu vurgulayarak, bulunan kara deliğin astronomlar için büyük bir öneme sahip olduğunu belirtti.

Bu arada, şimdiye kadar Samanyolu Galaksisi'nde 50'den fazla süper kütleli kara deliğin keşfedildiği veya tanımlandığı kaydedildi.

Kaynak: (AA)