ABD Ulusal Sağlık Enstitüleri (NIH) tarafından finanse edilen bir araştırmaya göre, yaklaşık 800 ergenden elde edilen veriler analiz edildi.
Katılımcılar notlar ve okulla ilgili davranış sorunları hakkında bilgi verdi. Katılımcılara, çalışma personelinin uyku düzenlerini tahmin edebilmesi için bir hafta boyunca bilek ivme ölçeri takıldı.
Uyku zamanları daha değişken olan katılımcıların, yatma zamanları daha tutarlı olanlara kıyasla, D düzeyi not veya daha düşük not aldıkları görüldü.
Araştırmanın sonuçlarına göre, daha geç uyuyan, daha geç kalkan veya gecelik uyudukları saat sayısını değiştiren ergenlerin A notu aldıkları ders sayısı daha az oldu.
Çalışmanın önerilerine göre, ergenlerin son iki yılda daha geç kalkmaları, her gece uyudukları saat sayısını değiştirmeleri ya da her gece yatma saatlerini değiştirmeleri durumunda okuldan uzaklaştırılma veya okuldan atılma olasılıklarının daha yüksek olduğu ortaya çıktı.
Araştırmacılar, yatma saatlerinin gecikmesinin okula geç gelmeyle sonuçlanabileceğini ve bunun da öğrenmeyi ve davranışı etkileyebileceğini öne sürdü. (İLKHA)