Türkiye’nin Avrupa Birliği’nden yaptığı ithalat verileri, hayvanlara yönelik tüketimin boyutunu gözler önüne seriyor. Paylaşılan grafiklere göre, 2021 yılından bu yana kedi-köpek maması ithalatı, bebek maması ithalatını geçmiş durumda. Evcil hayvanlar için yapılan toplam ithalat da bebek ihtiyaçlarına yönelik ithalatla neredeyse başabaş seviyede.
Ekonomistler ve sosyal medya kullanıcıları, bu tabloyu “mama lobisinin başarısı” olarak değerlendiriyor.
Uzmanlar, hayvan mamalarının ithalatındaki bu artışın evcil hayvan endüstrisinin oluşturduğu güçlü lobi etkisine dikkat çekiyor.
Grafiklere göre son yıllarda evcil hayvan ürünleri ithalatı, bebek ürünleriyle neredeyse aynı seviyeye ulaştı.
Özellikle 2022 sonrası evcil hayvan ürünlerindeki artış dikkat çekici. 2021 itibarıyla kedi-köpek maması ithalatı, bebek maması ithalatını aştı. Kırmızı çizgi (kedi-köpek mamaları) 2021 sonrası hızlı bir yükseliş eğilimi gösteriyor.