Dünya

Kuzey Kore lideri Kim Jong Un nükleeri denize taşıyor

Kuzey Kore lideri Kim Jong Un, donanmanın nükleer silahlarla güçlendirilmesi planının takvime uygun ilerlediğini açıkladı. Pyongyang, nükleer kapasitesini denizlere taşırken yeni savaş gemileri ve askeri üs projelerine de hız vereceğini duyurdu.

Abone Ol

Kuzey Kore lideri Kim Jong Un, ülkesinin donanmasını nükleer silahlarla donatma planını hayata geçirdiğini ve programın "belirlenen takvime uygun şekilde" ilerlediğini açıkladı. Bu adım, Pyongyang'ın askeri kapasitesini güçlendirme çabalarının son halkası olarak değerlendiriliyor.

Kuzey Kore Merkezi Haber Ajansı'nın (KCNA) aktardığına göre Kim Jong Un, salı günü yeni bir savaş destroyerinin hizmete alınması töreninde yaptığı konuşmada, Kuzey Kore donanmasının "stratejik unsurlarla donatılmış bütünleşik bir güce dönüştüğünü" söyledi.

Kim, donanmanın nükleer silahlarla güçlendirilmesinin, ülkenin caydırıcılık kapasitesini geliştirmeye yönelik daha geniş kapsamlı stratejisinin bir parçası olduğunu vurguladı. Kuzey Kore yönetimi son dönemde nükleer cephaneliğini büyütme kararlılığını sık sık dile getiriyor.

Öte yandan devlet medyası, Kore İşçi Partisi Merkez Komitesi'nin nükleer güçlerin genişletilmesine yönelik taahhüdünü yinelediğini bildirdi. Komite, nükleer kuvvetleri "askeri egemenliğin özü" ve ülkenin caydırıcılık ile savaş stratejisinin temel unsuru olarak tanımladı.

Kuzey Kore ayrıca, 10 bin tonluk stratejik güdümlü füze kruvazörünün inşasını hızlandıracağını ve askeri altyapı ile deniz üslerini güçlendireceğini duyurdu.

Pyongyang yönetimi açıklamalarında, Güney Kore ile ABD arasındaki askeri ittifakı da yeniden eleştirerek, söz konusu iş birliğinin kendi güvenliği için doğrudan tehdit oluşturduğunu belirtti.