Güncel

İzmir’de su fiyatlarında yeni düzenleme

İZSU Genel Kurulu’nda kabul edilen yeni tarifeyle birlikte İzmir’de konut aboneleri için indirimli su kullanım sınırı 4 metreküpten 6 metreküpe çıkarıldı.

Abone Ol

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Kurulu’nda kabul edilen yeni tarifeyle birlikte 1 Haziran’dan itibaren konut abonelerinde indirimli su kullanım sınırı 4 metreküpten 6 metreküpe çıkarıldı. Yeni düzenlemeyle ilk kademede suyun metreküp fiyatı 25 TL olarak uygulanacak.

İZSU’nun Mayıs Ayı Olağan Genel Kurulu’nda 2025 yılı faaliyet raporu, kesin hesapları ve yeni dönem yatırımları görüşüldü. Toplantıda, kent genelinde maliyeti 12 milyar lirayı aşan altyapı çalışmalarının sürdüğü açıklandı.

Genel kurulda ayrıca su ve atık su tarifelerinde yeni düzenlemeler oy çokluğuyla kabul edildi. Buna göre konut abonelerinde indirimli ilk kademe genişletilirken, temel tüketim tarifesinde de indirime gidildi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, göreve geldiklerinden bu yana suya zam yapılmadığını belirterek, “İlk 6 metreküp suyun indirimli kullanılmasını sağlıyoruz. Temel tüketim fiyatını da 33 liradan 25 liraya düşürüyoruz” dedi.

İZSU’nun gelirlerinin uzun yılların ardından ilk kez giderleri geçtiği açıklandı.