Siyonist rejimin aşırılıkçı "maliye bakanı" Bezalel Smotrich, işgal altındaki Batı Şeria'nın merkezinde, Ramallah'ın kuzeyindeki "Givat Haroeh" yerleşimini genişletme hazırlığı kapsamında, 465 dönümlük Filistin toprağının "devlet toprağı olarak sınıflandırıldığını" duyurdu.
Smotrich, “X” platformunda yayınladığı bir yazıda, yerleşimin genişletilmesi amacıyla 465 dönümlük alanın “devlet arazisi” ilan edildiğini belirterek, inşaat ve yerleşim genişlemesinin devam edeceğini ve “toprak üzerindeki fiili egemenliğin” güçlendirileceğini savundu.
işgalci bakan, bu adımın "israillilerin güvenliğini artıracağını" ve "Filistin devletinin kurulmasını engellemek için bir koruyucu olarak kalacağını" iddia etti.
İşgal hükümeti, şubat ayında 1967'den bu yana ilk kez Filistin topraklarının büyük bölümlerini "devlet mülkiyeti" olarak tescil ederek ele geçirmeye başlamasına izin veren bir kararı onaylamış, bu adım, Batı Şeria'daki siyonist yerleşim faaliyetlerinin tırmandırmıştı.




