• DOLAR 32.51
  • EURO 34.783
  • ALTIN 2499.528
  • ...
Türkiyeli ve Çinli otomotivciler birbirini fırsat görüyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

PEKİN- OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu, Çinli üreticilerin binek otomobildeki kalite sıkıntısına değinerek bu alanda fırsatlar olduğunu vurguladı.

 

Çin'de 8 Türkiye firmasının yatırımı bulunduğunu, 4 firmanın da yatırım için görüşmelerini sürdürdüğünü aktaran TAYSAD Başkanı Doktor Mehmet Dudaroğlu, globalleşmenin adımlarını attıklarını söyledi.

 

Otomotiv endüstrisi, Çin'de ilk kez bir fuara katılarak bu ülke ile sektörel bazda ilişkilerini geliştirebilmek için önemli bir adım attı.

 

Pekin'de 12-15 Eylül tarihleri arasında düzenlenen uluslararası yan sanayi fuarı China International Auto Parts Expo'da (CIAPE) Türkiye 'focus ülke' olarak 22 firma ve 60 kişilik bir heyetle yer aldı. İki ülke temsilcilerinin de karşılıklı yatırım çağrısı yaptığı fuarda, otomotiv endüstrilerini birlikte geliştirebilmeleri üzerinde duruldu.

 

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği'nin (OİB) organizasyonu ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği'nin (TAYSAD) girişimleriyle Türk otomotiv endüstrisi tarihi ipek yolunu otomotivle canlandırmaya odaklandı. Dünyanın en büyük otomotiv üreticisi olan Çin'deki otomotiv endüstrisini yerinde incelemek isteyen Türkiyeli otomotivciler, burada 20 milyon adetlik üretim ve aynı rakama eşit iç pazardan dolayı bu ülkenin fırsatlar yaratabileceğini öngörüyor.

 

Hedef kısa vadede ihracat artışı

Fuar çerçevesinde gerçekleştirilen konferanslarda da güvenlik sistemlerinden enerji tasarrufuna, gelecek teknolojilerden konfora, inovasyondan çevreci projelere kadar birçok detay masaya yatırıldı.

 

TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, 600 metrekarelik bir alanda Çin ve Rusya'nın ardından en büyük katılımın Türkiye'den olduğunu kaydederek, Türkiye firmalarının globalleşmenin adımlarını attığını söyledi.

 

Fuar nedeniyle TAYSAD olarak Çinli firmalarla ikili temaslara başladıklarını aktaran Dudaroğlu, "Kısa vadede ürün satışına başlayabiliriz, ancak daha uzun vadede mutlaka Çinli bir ortakla bu ülkede yer almalıyız. Çin'in önemli üreticilerinden FAW ile gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde mutlaka yatırım yapmamız gerektiğinin altını çizdiler." dedi.

 

Türkiye Otomotiv Endüstrisinin Çinli markalardan yüzde 15-20 daha pahalı olduğuna vurgu yapan Dudaroğlu, bunun kalite, esneklik, lojistik avantaj, yetkin insan gücü, 50 yıllık tecrübeden kaynaklandığını kaydetti.

 

Binek otomobilde fırsat var

Türkiye'de firmaların Ar-Ge'ye çok iyi tepki verdiğinin de altını çizen OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu ise, Türkiye'nin genel anlamda Çin'e 2,8 milyar dolar ihracat yaptığını, bu ülkeden de 22 milyar dolarlık ithalat gerçekleştiğine değinerek, "Bizim 2023 hedeflerimiz çerçevesinde ihracatımızı bu ülkeye yönelik en az 10 kat artırmamız lazım. Otomotiv yan sanayi sektöründe Çin, ticari araçta daha kuvvetli. Binek otomobilde ise henüz kaliteleri yeterli değil. Biz binek oto alanına yönelerek fırsatlar yaratabiliriz. Önce ticari faaliyetle, ardından da yatırımla bu ülkede olabiliriz. Bir diğer amacımız da Çinli firmaları ülkemize çekebilmek. Çinliler Çin standardında rekabetçi, biz ise Avrupa standardında rekabetçiyiz. Buradan sinerji yaratabiliriz. Bizler de Çinli firmaların Avrupa'ya açılabilmeleri için onlara önemli fırsatlar sunabiliriz." ifadelerini kullandı.

 

Öte yandan Türkiye heyeti Çinli firmaların yanı sıra gazetecilerin de yoğun ilgisiyle karşılaştı. TAYSAD Başkanı Dudaroğlu, OİB Başkan Yardımcısı Burhanoğlu ile OİB Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Kabatepe de Çinli gazetecilerle basın toplantısı gerçekleştirdi. (İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir

Kategorinin Öne Çıkan Haberleri