• DOLAR 32.49
  • EURO 34.775
  • ALTIN 2491.241
  • ...
Radyo ve televizyon kurum istatistikleri
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

HABER MRK - Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2011 yılı Mali Radyo ve Televizyon Kurum İstatistiklerini açıkladı. 2011 yılında bin 125 radyo ve televizyon kurumu faaliyet gösterirken, bu yayın kurumlarının yüzde 88,9'u karasal ortamda, yüzde 11,1'i ise sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yaptı.

 

Faaliyet gösteren kurumlardan karasal ortamda yayın yapanların yüzde 79,4'ü radyo yayıncılığı yaptı. Bu yayın kurumlarının yüzde 11,1'i televizyon yayıncılığı, yüzde 9,5'i radyo ve televizyon yayıncılığı yaptı.

 

Yerel yayın yapan kurumlar, karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 88'ini oluşturdu. Karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 7,3'ünü bölgesel yayın yapan kurumlar, yüzde 4,7'sini ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu.

 

Radyo ve televizyon kurumlarında 2011 yılında çalışanların yüzde 21'i yerel yayın yapan kurumlarda, yüzde 4,8'i bölgesel yayın yapan kurumlarda çalıştı. Sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumların toplam istihdamdaki payı ise yüzde 12,2 oldu.

 

Programcılık ve yayıncılık faaliyetlerinde, toplam istihdamın yüzde 84,8'i televizyon programcılığı ve yayın faaliyetlerinde yer aldı.

 

Radyo ve televizyon kurumlarında toplam katma değerin yüzde 0,9'unu karasal ortamda bölgesel yayın yapan kurumlar, yüzde 0,8'ini karasal ortamda yerel yayın yapan kurumlar oluşturdu. Katma değerin yüzde 3,7'si ise sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumlar tarafından yaratıldı.

 

Programcılık ve yayıncılık faaliyetlerinde, toplam katma değerin yüzde 97,3'ü televizyon programcılığı ve yayın faaliyetlerinde yaratıldı.

 

Toplam yayın saatinin yüzde 72,9'unu radyo yayıncılığı, yüzde 17,4'ünü radyo ve televizyon yayıncılığı, yüzde 9,7'sini televizyon yayıncılığı oluşturdu.

 

Toplam yayın süresinin yüzde 97,7'sinde yerli yapım programlar yayınlandı. Yerli yapım programların toplam yayınlanma süresinin yüzde 73,1'i radyoda, yüzde 9,6'sı televizyonda gerçekleşti.

 

Yayın saatinin yüzde 58,9'u müzik yayını olarak gerçekleşti. İkinci sırada yüzde 9,3 ile reklamlar, üçüncü sırada ise yüzde 7,1 ile haberler yer aldı.  (İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir