• DOLAR 16.885
  • EURO 17.833
  • ALTIN 992.103
  • ...
Hafızayı geliştirmek için 7 etkili yöntem
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Anketler, demans (bunama) ve hafıza kaybının şu anda en çok korkulan hastalık olduğunu gösteriyor. İngiliz araştırmacılar bu hastalıklara karşı hafızayı güçlendirmek için 7 yöntem önerdi.

Yağ oranı yüksek besinlerden kaçının

Araştırmalar, yağ ve şeker oranı yüksek bir beslenmenin beyinde iltihaplanmayı tetiklemesi nedeniyle hafızayı olumsuz yönde etkileyebileceğini gösterdi. İnsanlar 8 hafta boyunca sağlıklı bir şekilde beslenirse bu hasar giderilebilir.

Çok uzun süre oturmayın

California Üniversitesi tarafından 35 sağlıklı yetişkin üzerinde yapılan bir araştırmada, günün çoğunu oturarak geçirenlerde, beynin hafıza için önemli bir bölgesi olan medial temporal lobunda incelme eğilimi olduğu görüldü.

Aşırı endişeden kaçının

Napoli Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından 150 kişi üzerinde yeni tip koronavirüs salgını öncesi ve ortasında uygulanan bilişsel testlerde, aşırı kaygının hafızayı önemli ölçüde etkilediği görüldü.

Araştırmaya göre, salgın sırasında yaptığımız şeylerin çoğu tekdüze hale geldi, bu yüzden hafızamızda tutunacak yeni bir şey olmadı.

Yeni anılar oluşturun

Uzmanlar, beyni uyarmak ve hatırlamaya yardımcı olmak için insanların günlük rutinlerini değiştirmelerini ve yeni keyifli anılar yaratmalarını tavsiye ediyor.

Edinburgh Üniversitesi’nde bilişsel sinirbilimi profesörü ve hafıza alanında bir otorite olan Robert Logie, “Hafızayla ilgili en büyük sorunlardan biri, beyni onları hatırlamaya teşvik eden hoş olayların eksikliğidir. Bellek, rutin olan yerine yeni olanla daha çok ilgilenir. Diyelim ki her gün aynı restorana gidiyorsunuz ya da arabanızı aynı yere park ediyorsunuz, bunların hiçbirini çok detaylı hatırlamazsınız” dedi.

Yeterli süre uyumak

Bir grup çalışma, uykusuzluğun sinir sistemini etkilediğini, onu daha gergin ve daha az odaklanmış hale getirdiğini belirterek, hafızayı geliştirmek için uykunun gerekli olduğunu ortaya çıkardı.

Aynı anda birkaç iş yapmayın

Profesör Logie, çoklu görevin zihne anılar oluşturma şansı vermediğini, insanların stresini arttırdığını ve bunun da zihinleri ve odaklanmalarını etkilediğini söyledi.

Spor yapmayı unutmayın

Çeşitli araştırmalar, koşma, yürüme ve yüzme gibi sporların hafızayı güçlendirebileceğini ve bu egzersizlerin özellikle 55 yaşın üzerindekiler için faydalı olduğunu gösterdi.

Bu haberler de ilginizi çekebilir