• DOLAR 13.462
  • EURO 15.318
  • ALTIN 770.533
  • ...
Yeni ekonomik ve ticari düzende "E-Ticaret"in önemi büyüyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun.  Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Hepsiburada iş birliğinde hayata geçen HepsiTürkiye’den yöresel ve coğrafi işaretli ürünler programı Malatya’da üreticilerle buluştu.

Malatya Ticaret ve Sanayi Odası’nın ev sahipliğinde düzenlenen programa Malatya TSO üyeleri, yöresel ürün üreten girişimciler ve kadın kooperatifleri temsilcileri katıldı.

Programın açılış konuşmasını yapan Malatya Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Celal Abbas Karaduman, programın yöresel ürün üreten ve satışını yapan firmalar için yeni bir kapı aralayacağını umut ettiklerini kaydetti.

 

“Yıllık 350 milyon doları aşan ihracat rakamımızla bölgemizin en çok ihracat gerçekleştiren ili konumundayız”

Malatya’nın geçmişinden bu yana üreten ve ürettiği ürünü ülke ekonomisine kazandıran bir şehir olduğuna dikkat çeken Karaduman, şöyle devam etti:

“Avrupa Birliği Coğrafi İşaret Tescilli Malatya Kayısısı başta olmak üzere birçok sektörde sanayimizde üretilen ürünleri ihraç eden bir şehiriz. Yıllık 350 Milyon doları aşan ihracat rakamımızla bölgemizin en çok ihracat gerçekleştiren ili konumundayız. Malatya olarak, coğrafi işaret konusunda da bölgemizde iyi bir yerdeyiz. Şu an birisi Avrupa Birliği seviyesinde olmak üzere 15 ürünümüz coğrafi işaret belgesi almış durumda. Bu ürünlerimizi saymak istiyorum. Elbette en başta hem ilimiz hem de ülkemiz ekonomisi için stratejik bir ürün olan kayısımız yer alıyor. Diğer tescilli ürünlerimiz ise sırasıyla; Akçadağ Halısı, Akçadağ Kömbesi, Arapgir Köhnü Üzümü, Arapgir Mor Reyhanı, Arapgir Tandır Kebabı, Battalgazi Haşhaşlı Dut Pestili, Hekimhan Cevizi, Malatya Analı Kızlı Köfte, Malatya Banazı Karası Üzümü, Malatya Dalbastı Kirazı, Malatya Kayısı Çekirdeği, Malatya Kağıt Kebebı, Malatya İçli Köftesi, Yeşilyurt Kiraz Yaprağı Sarması. Malatya Kayısısının yanı sıra, tescilli ürünlerimiz arasında yer alan Malatya Kâğıt Kebabının tescilinin de yine odamız tarafından yapıldığını belirtmek isterim. Başvuru sürecinde sona geldiğimiz Malatya Peyniri içinde kısa süre içerinde coğrafi işaret belgemizi almış olacağız. Adını saydığım coğrafi işaretli ürünlerimiz başta olmak üzere, ilimizde üretilen tüm yöresel ürünlerin ön plana çıkması ve dijital pazara girmesi adına bugünkü programı ve HepsiTürkiye’den projesini önemsiyoruz.” dedi.

"Yeni ekonomik ve ticari düzende var olmak istiyorsak E-ticarete yoğunlaşmalıyız”

İçinde bulunulan dönemin artık E-Ticaret’e yönelmeyi şart koştuğunu belirten Karaduman, "Coronavirüs salgınıyla birlikte geleneksel ticaretin yerini E-Ticaret modeli almaya başladı. Dünya ticareti değişiyor, biz de bu değişimin karşısında duramayız. Ülkemizde geçtiğimiz yıl E-Ticaret hacmi 226 milyar liraya ulaştı. E-Ticaret hacmi toplam ticaretin ülkemizde neredeyse yüzde 10’unu buldu. Bunu görmezden gelemeyiz. Malatya TSO olarak, bu konuda her zaman üyelerimizin yanındayız. Üyelerimizin uluslararası ticarette rekabet edebilmesi için TOBB tarafından hazırlanan 'Türkiye E-Ticaret ve E-İhracat Seferberliği' projesini 2019 yılında ilk imzalayan oda olduk. Üyelerimize nitelikli bir web sitesi kurmaları ve ticaretlerini bu site üzerinden yapmaları noktasında eğitimler ve toplantılar düzenlediğimiz gibi ücretsiz olarak da destek veriyoruz. Salgınla birlikte ortaya çıkan yeni ekonomik ve ticari düzende var olmak istiyorsak teknolojik dönüşümü sağlayarak, e-ticarete yoğunlaşmalıyız.” ifadelerini kullandı. (İLKHA)











Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız
Markanız bizimle şehrin markası olsun
ŞEHİR MARKALARI
Reklam İletişim 0212 562 60 06

Bu haberler de ilginizi çekebilir