Kuzey Marmara Otoyolu’da sona doğru
Bakan Karaismailoğlu, “Bağlantı yolları ile birlikte toplan 400 kilometre uzunluğunda olan Kuzey Marmara Otoyolu’nun yapım çalışmaları tamamlandı. Kuzey Marmara Otoyolu, toplam 8 milyar dolara mal oldu. Bu maliyetin çok kısa sürede geri dönüşünü öngörmekteyiz. Proje faydaları bakımından, zamandan, yakıttan, CO2 emisyonundan, yaptığımız tasarruf yıllık 2,5 milyar TL’yi aşmaktadır” dedi.
DOĞRUHABER / Hasan Işık
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin ulaşım alanında en prestijli projelerinden biri olan Kuzey Marmara Otoyolu’nun 7. Kesim Habibler-Hasdal Şantiyesindeki çalışmaları yerinde inceledi. Basına önemli açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, “Maalesef yersiz ve maksatlı eleştirilere maruz kalan Kamu Özel Sektör yatırımlarımızla ilgili de birkaç cümle etmek istiyorum. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız, hangi projelerin kamu ihalesi ile hangi projelerin KÖİ ile yapılacağını ülkenin kısa-orta ve uzun vadeli menfaatlerini gözeterek belirlemektedir. KÖİ ile yapılan bütün ihaleler açık ihale olup bütün firmalar girebilmekte ve en uygun teklifi veren de ihale kalmaktadır. Projelerimizin işletme haklarını süreli olarak devrederken, geçiş ücretleri üzerinden, inşasının yanında tüm bakım ve onarım hizmetlerini, finansman giderlerini, yenileme çalışmalarını ve işletme giderlerini de yüklenici şirketlere yaptırmış oluyoruz. Böylelikle bu projeler, vakti geldiğinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’mıza devir olurken, devlet bütçesine yük ve finansal risk oluşturmadan, ilk günkü nitelikleriyle bakımları yapılmış ve yepyeni bir şekilde teslim alınıyorlar” diye konuştu.
“BÜYÜK BÜTÇELİ PROJELER ÇOK KISA ZAMANDA TAMAMLANARAK ÜLKEMİZE KAZANDIRILMIŞTIR”
Kuzey Marmara Otoyolu, İzmir-İstanbul Otoyolu, YSS Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Ankara-Niğde Otoyolu gibi büyük ölçekli projelerde hep KÖİ yönteminin tercih edildiğini ifade eden Bakan Karaismailoğlu, şöyle konuştu: “Bu kadar büyük bütçeli projeler çok kısa zamanda tamamlanarak ülkemize kazandırılmıştır. Netice olarak tüm bu eserler işletme kontratları bittiğinde Türkiye Cumhuriyeti’nin ve vatandaşlarının öz be öz malı olacaktır. Örneğin Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de içinde olduğu kuzey Marmara otoyolu 3. Kesim 2027 yılında işletme süresi biterek devletimize yeni yapılmış gibi teslim edilecektir.”
“KANAL İSTANBUL’U İNŞA EDEREK DÜNYA TİCARETİNDEKİ İDDİAMIZI KUVVETLENDİRECEĞİZ”
Kuzey Marmara Otoyolu’nu tamamladığını, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de gelecek yıl açılarak Marmara ringinin tamamlanacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul Projesinin Marmara Bölgesi’ne değer katacak en stratejik proje olduğuna dikkat çekti. Karaismailoğlu, “Bugün, Tüm bölge ülkeleri yüklerini Karadeniz’e indirip Boğazlardan Güney’e ve Orta Koridora aktarma çabası içindedir. Orta Koridorun ve Kuzey Güney Koridorunun kesişiminde bulunan İstanbul, dünya ticaretinin odak şehri haline gelirken Boğazlardan geçen yük miktarının her yıl artacağı da açıkça görülmektedir. İstanbul Boğazı’ndan bugün 43 bin gemi geçiş yapmaktadır. Ayrıca bunun çok üzerinde şehir içi boğaz trafiği de de bununla birlikte devam etmektedir. İstanbul Boğazı’ndan geçen bu gemilerin gemi hacimleri çok büyümüştür. Boğazdan geçen gemilerin yüzde 20’sinin tehlikeli madde taşıdığı düşünüldüğünde, dünya kenti İstanbul kıyılarının giderek daha fazla riskle karşı karşıya kalacağını görüyoruz. İşte bu yüzden Kanal İstanbul’u inşa ederek hem dünya ticaretindeki iddiamızı kuvvetlendireceğiz hem de dünya mirası İstanbul’umuzu ve İstanbulluları her yönden güvence altına alacağız” dedi.