• DOLAR 32.561
  • EURO 34.945
  • ALTIN 2431.638
  • ...

İZMİR - Japonya`nın yıllık 60 milyar dolar seviyesindeki gıda ithalatından 145 milyon dolarlık pay alan Türk Gıda Sektörü, bu payı arttırmak için Japonya`nın Chiba kentinde 5-8 Mart 2013 tarihlerinde düzenlenen FOODEX JAPAN 2013- 38. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı`na Türkiye`nin Milli Katılım Organizasyonunu gerçekleştirdi.

 

Foodex Gıda Fuarı`na Ege İhracatçı Birlikleri şemsiyesi altında 28 Türk firması katıldı. Bireysel katılımlarla birlikte Türk Gıda Sektörü`nden 35 firma Foodex Fuarı`nda Türk gıda ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirdi.

 

FOODEX Japan Fuarı`na, Türkiye`nin 16. kez Milli Katılım Organizasyonu ile katıldığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, gıda ihtiyacının sadece yüzde 40`ını kendisi karşılayabilen ve bu nedenle yılda yaklaşık 60 milyar dolar tutarında gıda ithalatı yapan 130 milyon nüfuslu Japonya`ya gıda ürünleri ihracatımızı arttırmak için FOODEX Japan Fuarı`nın önemli bir fırsat olduğunu söyledi.

FOODEX Japan Fuarı`nda gördükleri ilgilen memnun olduklarını dile getiren Türkmenoğlu, gerek fuar öncesinde ve fuar süresince yaptıkları tanıtım ve reklamlarla gerekse yenilenen stand tasarımı ile Türkiye standlarına alıcıların ilgisini çektiklerini ve bununla birlikte fuarda stand açan tanıtım gruplarının yaptıkları tadım aktiviteleri sayesinde Türk yemeklerinin Japonlara tanıtıldığını belirtti.

 

Uzak Doğu`nun en büyük gıda fuarı olan FOODEX Japan Fuarı`na 66 ülke ve bölgeden 2 bin 533 firma katıldı. Fuara Türkiye`den milli katılım ile 28, bireysel olarak 7 firma olmak üzere toplam 35 firma katıldı. 4 gün boyunca süren fuarı 71 bin 536 kişi ziyaret etti.

 

Japonya zor bir pazar

Japonya pazarına girmenin zor olduğunu, ancak Japon alıcıların memnun kaldıkları firmalara sadık olduklarını kaydeden Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Mustafa Türkmenoğlu; \"Fuara iştirak eden firmalarımız, fuar vesilesiyle kurdukları iş bağlantıları sayesinde ülkemize hem coğrafi konum açısından uzak olan, hem de tüketim alışkanlıkları ve iş kültürü itibariyle farklılık taşıyan Japon ve Uzakdoğu pazarında tecrübe kazanıyorlar. Bu kapsamda kurulan ticari ilişkiler ihraç ürünlerimizin geliştirilmesine ve artmasına da olumlu katkı sağlamaktadır\" dedi.

 

Türkiye`nin Tokyo Ticaret Başmüşaviri Musa Demir, FOODEX Japan Fuarı`nda Türk standlarını tek tek ziyaret ederek katılımcı firmalarımıza pazar hakkında hem bilgi verdi hem de firmlara Japon pazarı ile ilgili yönlendirmelerde bulundu. (İlyas Yıldız - İLKHA)