• DOLAR 7.429
  • EURO 8.982
  • ALTIN 412.55
  • ...
e-ticaret 3 yıllık yolu 3 ayda aldı

İSTANBUL

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını, bazı sektörleri olumsuz etkilerken, bazılarının ise öne çıkmasına neden oldu. Özellikle dijitalleşmenin artmasıyla kurulan e-ticaret platformları, yeniliklere hızlı adapte olabilme yetkinlikleriyle salgın sürecinde dikkati çekti. e-ticaret platformları, bu süreçte hem büyüdü hem de yeni ürün ve hizmetler geliştirerek farklı kitlelere ulaştı. Hepsiburada Üst Yöneticisi (CEO) Murat Emirdağ, e-ticaretin perakende içindeki payı yüzde 5 dolaylarında seyrederken, salgınla birlikte 2023 yılında gelinmesi hedeflenen çift haneli rakamlara yaklaşıldığını, e-ticaret sektörünün, 3 yılda ulaşmayı beklediği gelişime bu süreçte 3 ayda ulaştığını söyledi.

İVME KAZANAN DİJİTAL DÖNÜŞÜM

Emirdağ, online alışverişin pratikliğini ilk kez deneyimleyen, doğru yerden alışveriş yapıldığında güvenilir olduğunu gören yeni kullanıcıların bu deneyimden kolay kolay vazgeçmeyeceğine ve bu yükselişin gelecek yıllarda da devam edeceğine inandıklarını ifade ederek, "Bu hızlı dönüşümün, yapılacak yeni yatırımlar ve atılacak inovatif adımlarla kalıcı olacağını öngörüyoruz. Değişen tüketici alışkanlıklarıyla ivme kazanan dijital dönüşüm, önümüzdeki dönemde daha da hızlanacak ve markalar için önemini artıracak." dedi.

5 MİLYON YENİ KREDİ KARTININ İNTERNETTEN ÖDEMELERLE TANIŞTI

Bankalararası Kart Merkezi verilere göre, salgından kaynaklı sokağa çıkma yasaklarının en yoğun olduğu mart, nisan aylarında 5 milyon yeni kredi kartının internetten ödemelerle tanıştığını bildiren Emirdağ, hem kendi dataları hem de bu verilerden gördükleri kadarıyla yakın gelecekte e-ticarete artan yönelimin süreceğini söyledi.

"EVDE GEÇİRİLEN ZAMAN ARTTIKÇA İHTİYAÇLAR DA ŞEKİL DEĞİŞTİRDİ"

Salgın sürecinde evde geçirilen zaman arttıkça ihtiyaçların da şekil değiştirdiğini ifade eden Emirdağ, şöyle devam etti: "İlk başta herkes hijyen kaygısı sebebiyle temizlik ürünlerine yöneldi. Ardından evde yemek yeme, keyifli vakit geçirme, kişisel gelişim, iyi yaşam ve kişisel bakım konuları önemini hissettirmeye başladı. Temel gıda, temizlik ürünleri, sağlık, güzellik, spor malzemeleri, kitap, hırdavat anne-bebek ve çocuk kategorilerinde bir önceki yıla kıyasla katlanarak artan bir talep oluştuğunu gözlemledik. Evde konfor sağlayan giyim eşyası, hijyen ürünleri ve bağışıklık güçlendirici gıdalar da trendi yükselişte olan gruplar arasında yer aldı." Emirdağ, ahşap oyma seti, kanaviçe, etamin gibi hobi malzemelerinde, kutu oyunlarında, ip atlama, ağırlık, yoga ve pilates aletleri gibi spor ekipmanlarında talebin arttığını gördüklerini, ekmek yapma makinesi, çelik tencere, tost makinesi, blender, mikser gibi ürünlere de ilginin arttığını söyledi. Uzaktan ve evden eğitimin özellikle ders ve test kitapları başta olmak kitap kategorisindeki alımlar ile kulaklık, kamera, ışık, mouse gibi teknolojik ürünlerde artışa sebep olduğunu belirten Emirdağ, hayatın eve taşındığı bu dönemle birlikte 24 saati içine alan yaşamın her alanındaki ihtiyaçlar için tüketicilerin e-ticarete yöneldiğini kaydetti.

Kaynak, AA

Markanız bizimle şehrin markası olsun
ŞEHİR MARKALARI
Reklam İletişim 0212 562 60 06

Bu haberler de ilginizi çekebilir