• DOLAR 34.7
  • EURO 36.773
  • ALTIN 2961.825
  • ...
İzmir'de, deprem nedeniyle hak sahiplerinin belirlenmesine yönelik çalışma başlatıldı
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Yapılacak çalışmalara ilişkin İzmir Valiliği tarafından yapılan açıklamada, talep ve taahhüt süresince istenilen belgeler, hak sahipliliği ve başvuramayacak pozisyonlar ile borçlandırma işlemlerinin içeriği hakkında bilgiler paylaşıldı.

Müracaat süresince talep ve taahhütname ile ilan metninde belirtilen diğer belgeler alınıp, açık borçlandırma senedinin ilgili banka şubesince yapılacağının belirtildiği açıklamada, Müracaatta bulunan afetzedelerin durumlarının Mahalli Hak Sahipliği İnceleme Komisyonunca 7269 Sayılı Kanun ve buna bağlı Afet Sebebiyle Hak Sahibi Olanların Tespiti Hakkında Yönetmenlik hükümlerine göre incelenip değerlendirileceği ifade edildi.

Hak sahibi olabilecek kimselerinin durum bilgilerinin detaylandırıldığı açıklamada, Konut, ahır ve/veya işyerleri afetten yıkık, ağır veya orta derecede hasar gördüğü tespit edilen mülk sahipleri ve çok katlı binalarda daire sahipleri ile bunlardan birden fazla konut, ahır veya işyerleri hasar gören afetzedeler varsa yalnız bir konut, ahır veya işyeri için hak sahibi olabilecekleri belirtildi.

Mülkiyeti ebeveynine ait hasarlı 2'nci ve 3'üncü konutlarda afetten önce ve afet tarihinde oturduğu belirlenen evli evlatların hak sahipliği durumlarına yer verildiği açıklamada, yanı sıra iştirak ve müşterek maliki oldukları konut, ahır ve işyeri hasar görenler ile bunlardan da birden fazla konut ve ahırı hasar görenler, hasar gören konut ve ahır âdetini geçmemek kaydı ile birlikte veya ayrı ayrı hak sahibi olabilecekleri yönünde ifadelere yer verildi.

Durumlara göre istenilen belgeler

Söz konusu talep ve taahhüt sürecinde istenilen belgelerin sıralandığı açıklamada, Kadastro görmüş yerlerde; tapu senedi fotokopisi, aile nüfus kayıt örneği ve kimlik fotokopisi, tapu ve emlak kaydı ölü kişiye ait ise veraset ilamı veya aile nüfus kaydı evraklarının tedarik edilmesi, Tapu kaydı yok ise; Noterden düzenlenmiş satış sözleşmesi, tapu tahsisi belgesi, yapı kayıt belgesi ve düzenleme şeklinde satış vaadi sözleşmesinin bulundurulması gerektiği hatırlatıldı.

Kadastro görmemiş yerler için yapılması gereken işlemlere yer verildiği açıklamada, Kat mülkiyeti zabıt defterinden belirtilen taşınmazın tasdikli bir sureti, köy envanter defterinden kendine ait sayfadan tasdikli bir örneği, köy muhtarından alınacak ve o yerin en büyük mülki amirine tasdik ettirilecek mülkiyet belgesi, Elektrik ve su olan yerlerde abonelik belgesi ibraz edilmesi gerektiği belirtildi. (İLKHA)



Bu haberler de ilginizi çekebilir