• DOLAR 32.501
  • EURO 34.968
  • ALTIN 2434.039
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

Ege, Güneydoğu Anadolu ve İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçı Birlikleri ortaklığı ile Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu ile Malatya Ticaret Borsası tarafından desteklenen, Kayısı Araştırma Enstitüsü koordinasyonunda yürütülen “Kuru Kayısı Kalitesinin Arttırılması Projesi” kapsamında 8 adet kayısı boylama makinesi, 8 adet kurutma tüneli ve 2500 adet kurutma kereveti satın alınarak, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından belirlenen toplam 8 adet üreticinin her birine kayısı boylama makinesi, kurutma tüneli ve kerevetler ücretsiz olarak dağıtıldı. Kurumlar, söz konusu proje için 240 bin TL harcama yaptı. Malatya Doğanşehir’de projenin tanıtımı amacıyla tören düzenlendi. Katılımcılara boylama makinası, kurutma tüneli ve kerevet kullanmanın faydaları hakkında bilgi verildi. Kurutma tüneli ve kerevetle kurutma ile ürünün kalitesini ve değerini arttıracağının altı çizildi.

BOYLAMA MAKİNESİ, TÜNEL VE KEREVET DESTEK KAPSAMINA ALINMALI

Boylama makinası ile taze kayısı meyvelerinin 4 farklı boya ayrılacağına işaret eden Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz, bu işlemin faydalarını ise şöyle özetledi; “Kurutma öncesi yapılan boylama ile gün kurusu/naturel olarak kurutulanlarda aynı irilikte meyveler bir yerde kurutulduğu için homojen bir kuruma mümkün olacak ve meyveler arasındaki nem farklılıklarının önüne geçilecek. Kükürtlenerek kurutulanlarda ise homojen kükürtleme yapılabilecek. Boylama makinası gerek kalite, gerekse maliyet olarak fayda sağlandığından dolayı kullanan üreticilerimiz çok memnun kalıyor. Tarım ve Orman Bakanlığı’ndan beklentimiz boylama makinesi, kurutma tüneli ve kerevet konusunda üreticileri desteklemesidir.”

KURU KAYISI 114 ÜLKEYE GÖNDERİLDİ

Türkiye, 2019/20 sezonunun bitmesine sayılı günler kala ihracatta 250 milyon doları aştı. 25 Temmuz 2020 tarihi itibariyle kuru kayısıda 95,6 bin ton karşılığı 250 bin 238 bin dolarlık döviz geliri elde edildi. Kayısı ihracatı bir önceki sezona göre yüzde 1 gelişim gösterdi. Türkiye 114 ülkeye kuru kayısı gönderirken, Amerika Birleşik Devletleri 35,2 milyon dolarlık kuru kayısı tercihi ile zirvede yer aldı. Almanya, 23,2 milyon dolarlık ihracatla ikinci olurken, Fransa 22,2 milyon dolarlık kuru kayısı alımıyla listenin üçüncü sırasında var oldu.