• DOLAR 32.585
  • EURO 34.654
  • ALTIN 2528.06
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Kasım ayında markette 27, üreticide 19 üründe fiyat artışı, markette 7, üreticide 3 üründe fiyat düşüşü olduğunu, markette 3, üreticide 7 üründe fiyatın değişmediğini, Kasım ayında fiyatı en fazla artan ürünün markette ve üreticide kabak; fiyatı en fazla düşen ürünün ise markette limon, üreticide patates olduğunu belirtti.

MARKETTE EN ÇOK LİMONUN FİYATI DÜŞTÜ EN FAZLA KABAĞIN ARTTI

Markette, Kasım ayında, kuru fasulye, kuru üzüm ve zeytinyağı fiyatında bir değişim meydana gelmezken, fiyat düşüşünün en fazla yüzde 16,16 ile limonda görüldüğünü bildiren Bayraktar, şunları kaydetti: “Limondaki fiyat düşüşünü yüzde 13,15 ile maydanoz, yüzde 8,54 ile tavuk eti, yüzde 3,29 ile Antep fıstığı, yüzde 2,68 ile patates, yüzde 1,54 ile mandalina, yüzde 1,27 ile patlıcan izledi. Markette en fazla fiyat artışı ise yüzde 43,32 ile kabakta yaşandı. Kabaktaki fiyat artışını yüzde 36,60 ile domates, yüzde 16,95 ile sivri biber, yüzde 16,37 ile yoğurt, yüzde14,09 ile elma, yüzde 13,97 ile yeşil soğan… takip etti.”

ÜRETİCİDE EN FAZLA PATATESİN FİYATI DÜŞTÜ EN FAZLA KABAĞIN ARTTI

Üreticide, Kasım ayında, havuç, pirinç, kuru kayısı, kuru üzüm,  kuru incir zeytinyağı ve maydanoz fiyatında bir değişim meydana gelmezken, yüzde 11,36 azalmayla fiyatı en fazla düşen ürünün patates olduğunu belirten Bayraktar, şu bilgileri verdi: “Patatesteki fiyat düşüşünü yüzde 2,08 ile kırmızı mercimek, yüzde 0,99 ile Antep fıstığı izledi. Üreticide en fazla fiyat artışı yüzde 93,06 ile kabakta görüldü. Kabaktaki fiyat artışını yüzde 87,69 ile domates, yüzde 71,67 ile elma, yüzde 39,58 ile sivri biber, yüzde 30 ile salatalık, yüzde 25 ile kuru soğan, yüzde 24,44 ile patlıcan, yüzde 22,92 ile mandalina, yüzde 13,89 ile yeşil soğan, yüzde 10,61 ile marul, yüzde 5,54 ile kuru fasulye, yüzde 5,38 ile yumurta, yüzde 3,21 ile nohut, yüzde 2,86 ile fındık, yüzde 2,19 ile süt, yüzde 1,30 ile limon takip etti.”

ÜRETİCİ-MARKET FİYAT FARKI EN YÜKSEK ÜRÜN, YÜZDE 361 “KURU İNCİR” OLDU

Kasım ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla yüzde 361,28 ile kuru incirde yaşandığında dikkati çeken Bayraktar, fiyat farkının kuru kayısıda 348,83, havuçta 296,33, mandalinada 268,75, sütte 268,45, nohutta 256,92 olduğunu bildirdi. Kuru incirin 4,6 kat, kuru kayısının 4,5 kat, havucun 4 kat, mandalina ve sütün 3,7 kat, nohudun 3,6 kat fazlaya tüketiciye satıldığını vurgulayan Bayraktar, “üreticide 13 lira olan kuru incir markette 59 lira 97 kuruşa, 10 lira olan kuru kayısı 44 lira 88 kuruşa, 80 kuruş olan havuç 3 lira 17 kuruşa, 98 kuruş olan mandalina 3 lira 63 kuruşa, 1 lira 87 kuruş olan süt 6 lira 89 kuruşa, 2 lira 89 kuruş olan nohut 10 lira 32 satılmaktadır” dedi.