• DOLAR 32.512
  • EURO 34.748
  • ALTIN 2490.755
  • ...

Bursa Oto Galericileri Sitesi (Oto-Koop) Başkanı Rasim Hazar yaptığı açıklamada, Türkiye pazarında faaliyet gösteren yerli ve yabancı otomobil firmalarının, özellikle yılın son çeyreğinde, ellerindeki stokları tüketmek için toplamda 10 bin liraya varan indirimlerden, sıfır faizli krediye kadar birçok cazip kampanya ile tüketicilerin karşısına çıktığını, bunun ikinci el piyasasını olumsuz yönde etkilediğini söyledi.

KAMPANYALAR 2. EL PAZARINI YERLE BİR ETTİ

Hazar, bir süredir yakındıkları kampanyaların, yıl sonu yaklaşırken giderek arttığını ve aralık ayında tepe noktasına ulaştığını vurgulayarak, şöyle konuştu:

``Bu kampanyalar, ikinci el otomobil pazarını, kelimenin tam anlamıyla yerle bir etti. Piyasa çok berbat durumda. Sıfır otomobilde 30 aya kadar sıfır faiz veren de var, `Şimdi al, baharda öde` diyen de var. Binlerce liralık indirim yapanı bulmak da mümkün. Kampanyalar peş peşe geliyor. Her yerde reklam. Yılbaşı öncesi stoklarını elden çıkarmaya çalışıyorlar. Bayilerde haddinden fazla araba var. Hala stoklarını bitiremediler. Durum böyle olunca, müşteri ikinci el galerilerin yolunu unuttu.``

2012 YILININ SON OTOMOBİL KAMPANYALARI

Kullanılmış otomobilin artık prim yapmadığını, bu nedenle 8-15 bin lira aralığında ya da en fazla 20 bin liraya kadar olan araçlara talep olduğunu dile getiren Hazar, bu fiyatların üzerinde ödeme yapabilecek durumdaki vatandaşların ise kampanyaların da etkisiyle sıfır otomobil satan bayilere yöneldiğini bildirdi.

Hazar, ikinci el otomobil pazarındaki durgunluk yüzünden fiyatların da aylardır değişmediğini sözlerine ekledi.