• DOLAR 5.797
  • EURO 6.479
  • ALTIN 277.82
  • ...
Ana sınıfı çocuklarına Kur'an bilgisinin yanında değerler eğitimi de veriliyor
Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

Elif Çetinkaya, 4-6 yaş aralığındaki çocukların milli ve manevi değerlerin yanı sıra değerler eğitimi ve İslami adaplar noktasında da gelişmeler için çaba harcadıklarını söyleyerek çocuklara Kur'an eğitiminin yanında değerler eğitimine de ağırlık verdiklerini belirtti.

Ailelerin her geçen gün artarak tercih ettikleri Kur'an sınıfları hakkında bilgi veren Çetinkaya, "Öncelikli olarak değerler eğitimimize ağırlık veriyoruz. Çocuklarımıza saygı, sevgi, merhamet, vicdan gibi değerlerimizi kazandırmak hedefimizdir." dedi.

"Peygamberimizin hayatını işliyoruz"

Çetinkaya, 4-6 yaş aralığındaki çocukların, Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed'i örnek almaları için çaba sarf ettiklerinin altını çizerek, "Kur'an harflerinden başlıyoruz, ilerleyebildikleri kadarıyla ilerliyor çocuklarımız. Çocuklarımızı zorlamıyoruz ne kadar mesafe kat ederlerse o kadar ilerliyorlar. Harfleri öğrenip giden de oluyor. Kur'an-ı Kerim'e geçen de oluyor. Bu biraz bizim çabamız kadar, ailelerimizle de alakalı bir şeydir. Dua ve sure ezberlerimiz var. Peygamberimizin hayatını işliyoruz çocuklarımızla. Dini bilgilerimize yönelik bilgiler kazandırıyoruz. Adaplarımızı öğretiyoruz. Su nasıl içilir, yemek nasıl yenilir, lavaboya nasıl geçilir, sofra adabından uyku adabına varıncaya kadar birçok adabı kazandırıyoruz." ifadelerini kullandı.

Çocukların küçük yaşlarda İslami adapları öğrenmesinin çok önemli olduğunu belirten Çetinkaya daha sonra şöyle devam etti:

"Bir Müslümanı diğer insanlardan ayıran önemli faktörlerden birinin de bu adaplar olduğunu düşünüyorum. Sadece Kur'an-ı Kerim'i bilmek ya da 5 vakit namazı kılmakla bitmiyor, adaplar da hayatımızın önemli bir parçası olmalı diye düşünüyorum."

Diğer ana sınıflarında işlenen konuların ve oynanan oyunların, Kur'an sınıflarında da eksiksiz bir şekilde verildiğini ifade eden Çetinkaya, "Birinci sınıfa hazırlık amacıyla yaptığımız etkinliklerimiz var. Kesme, yapıştırma, boyama faaliyetlerimiz var. Kesinlikle diğer ana sınıfına giden çocuklardan eksikleri kalmıyor. Birinci sınıfa başlayan öğrenci velilerimizden bize geri dönüşüm çok güzel oluyor. Okuma yazmaya çok daha çabuk geçtiklerini, sınıf kurallarına çabuk adapte olduklarını söylüyorlar. Öğretmenlerimiz de aynı şeyi söylüyorlar. Kalem tutma, birtakım materyalleri kullanma becerilerini kullanma konusunda diğer çocuklardan üstün olduğunu söylüyorlar. Bu da bizim için kâfi. Bizim burada verdiğimizi, ailenin de bildiği kadarıyla çocuklarıyla tekrar etmesi gerekiyor. Bilmeyen ailelere bir şey diyemiyorum. Eğer ailenin sure ezberi, dua ezberi, Kur'an-ı Kerim bilgisi varsa evde çocuğu desteklediği zaman, çocuğun arkadaşı bir adım ilerliyorsa, o çocuk 10 adım, belki 20 adım ilerliyor, bu çok önemlidir." dedi.

Çocuklara bazen teşvik amaçlı hediyeler verilmesi gerektiğini de dile getiren Çetinkaya, "Çok abartmadan ufak çaplı ödüllendirmeler yapılabilir. Her şey ödül değil ama arada bir ödüllerle desteklenebilir çocuk." şeklinde konuştu. (Cemil Özdaş-İLKHA)

Haberin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız
Markanız bizimle şehrin markası olsun
ŞEHİR MARKALARI
Reklam İletişim 0212 562 60 06

Bu haberler de ilginizi çekebilir