• DOLAR 32.382
  • EURO 35.019
  • ALTIN 2325.502
  • ...

BERLİN 

Almanya'nın Leipzig kentinde Uluslararası Ulaştırma Forumu’na (ITF) katılan Turhan, gündeme ilişkin soruları yanıtladı.

“5G'DE GÜVENLİK ENDİŞEMİZ YOK”

Türkiye'nin 5G teknolojisine geçiş hazırlıklarını sürdürdüğü hatırlatılarak, "Türkiye'de 5G altyapısının tedarikçisi Huawei mi olacak? 5G'ye geçiş ulusal güvenliği ne yönde etkileyecek?" şeklindeki soru üzerine Turhan şunları kaydetti: “5G, Huawei'ye bağlı bir teknoloji değil. 5G sistemine geçiş için en önemli aşamalardan birisi altyapının oluşturulması. Ondan sonra 5G'ye uygun kullanıcıların kullanacağı cihazların pazarlanması ve imalatı. En önemli altyapı çalışmalarından birisi fiber optik geniş bant siteminin yurt sathına yaygınlaştırılması. Diğer sistemlerden en önemli farkı sadece kişiler arasında bilgi, ses, görüntü aktarımı değil, araçlar ve nesneler arasında da iletişimin sağlanması. Bunun sağlanması için altyapının oluşması lazım. Fiber altyapısının yaygınlaştırılması lazım. Vericilerin ülke genelinde kapsama alanının genişlemesi, büyümesi lazım. Bu sistemi farklı altyapı uygulayıcılarıyla yaparız, bu Huawei’ye bağlı bir şey değil. Sistemi kullanacak olan araçların imalatını yapan farklı imalatçılardan da alabiliriz ama bu hizmeti operatörler verecek. Ülkemizde yüzde 90'ını 3 firma yapıyor. Kalan yüzde 10'unu ise aracılar ya da dar alanda hizmet verenler, özel amaçlı firmalar yapıyor. Bu manada 5G dünyada olduğu gibi bizim ülkemizde de Huawei’ye bağlı değil. Onun için güvenlik endişemiz yok.”

"ÇİN İLE GÖRÜŞMELER DEVAM EDİYOR"

Kuşak ve Yol projesi ile dünya ticaretinin Avrupa ile Asya arasında giderek büyümesinin, Türkiye’nin ulaşım altyapısının önemini ortaya koyduğunu belirten Turhan, “Çin ile G20 Antalya toplantısında Kuşak ve Yol projesinin demiryolu altyapısının bir an önce tamamlanması ve geliştirilmesiyle ilgili mutabakat zaptını imzaladık. Bizim sınırlarımız içinde bin 380 kilometre var. 500 kilometrelik kısmını tamamlamış durumdayız. Yaklaşık 600 kilometrede çalışmalarımız devam ediyor. Ülke içinde yapmayı planladığımız 2 bin kilometre civarında demiryolu hattı var. Bunların hayata geçirilmesine ilişkin Çin ile finansman sağlanması ve karşılıklı yapılması konusunda girişim yapıldı ve süreç devam ediyor.“ değerlendirmesinde bulundu. Türkiye'nin, Avrupa'nın en büyük nakliye filosuna sahip olduğunu ifade eden Turhan ayrıca, ITF toplantılarına katılmalarının bir sebebinin de Türkiye nakliyecisinin yaşadığı sorunlar olduğunu vurguladı. Turhan, şöyle konuştu: “…Türkiye'nin uluslararası alanda yaşadığı haksızlıkların önüne geçmek için her türlü yöntemi kullanarak bunun mücadelesini veriyoruz. Türkiye'ye karşı haksız engellerin kaldırılmasını devamlı gündeme getiriyoruz.”

Kaynak, AA