• DOLAR 5.569
  • EURO 6.179
  • ALTIN 269.992
  • ...
Duygusal uyuşturucu: Sosyal Medya

TEKNOLOJİ SERVİSİ

Öncelikle bir insanın sosyal medya kullanımı bir sorun değildir. Çünkü sosyal olma ihtiyacı çok önemli duygusal bir ihtiyaçtır. Ancak sosyal medya kullanımı gerçek hayattan koparmaya başlıyorsa o zaman bir sorun vardır ve kişi sorunlarının çözümü için sosyal medyaya yöneliyor demektir.

Dişiniz ağrıyorsa, ağrı kesici bulmanız gerekir ve bunun için eczaneye gidersiniz. Sosyal medyada insanların gerçek hayatta karşıladıkları ihtiyaçlarının sanal dünyada yapılandırılmış ve kullanıma göre şekillendirilmiş halidir.

Yani dişiniz ağrıdığında evinizden çıkmadan bir sanal eczaneden sanal ilaç alabilseniz ve bununla ağrınızı kesebilseydiniz, kesinlikle dışarıya çıkmaz, sadece sanal ortam eczaneleri tercih ederdiniz. Sosyal medyada işte tam olarak bunu yapıyor.

Bir eczane değil belki ama insanın sosyal olma ihtiyacını, tatmin olamamış duygularını, ihtiyaçlarını ve çok daha fazlasını sağlayan bir sanal yaşam alanı açıyor.

HER KÜLTÜRDEN İNSAN VAR BURADA

Neden gerçeği varken sanal olanı daha fazla tercih etmeye başladık? Öncelikle 21. yüzyıl insanları çok yalnız ve gittikçe de bu yalnızlık artıyor.

Özellikle şehirlerde yaşayan insanların yoğun çalışma saatleri ve şehir hayatının zorlukları nedeniyle neredeyse hiçbir şeye vakit bulamaz oldular. İşte bu yüzden sunulan bu mecrayı sosyal olabilme, sesini duyurabilme, kendini ifade edebilme ve duygusal tatmin eksiklerini tamamlama alanı olarak görmek gerekir.

Bununla birlikte talep ne olursa olsun tercih edilmeyi sağlayan güçlü faktörlere ihtiyaç vardır. Bu yüzden sosyal medyayı genel manasıyla iyi analiz etmek gerekiyor. Sosyal medyada bir tür kişiselleştirilmiş şehir meydanında gibisiniz. Taksim Meydanının size özel dizayn edilmiş hali gibi de diyebilirsiniz. Her kültürden insan var burada.

Kaynağı veya doğruluğu belli olmayan yoğun bir bilgi kirliliği içinde insanlar birbirleriyle etkileşimdeler. Karşınızdaki insanların aklından geçenleri görüyor ve onların geçmişlerine göz atabiliyorsunuz.

Buradaki insanlar, normal hayattakinden farklı olarak size ve başka insanlara bir vitrinde hayatlarından kesitler sunuyor.

BUNU GERÇEK SOSYAL HAYATTA BÖYLESİ KOLAYLIKLA YAPABİLMEK MÜMKÜN DEĞİL

Normalde sokakta önünüzden geçen insanlar hakkında hem bu kadar detay bilgiye ulaşmanız mümkün olmaz ve o kişiyle hızlı bir etkileşime geçemezsiniz.

İnsan doğası gereği pratik çözümleri seviyor ve hayatına hızlıca dahil ediyor. Sosyal medyanın sosyal hayattan daha fazla tercih edilmesinin ilk 5 nedenini ortaya koyacak olursak;

1. Daha Ekonomik,

2. Daha hızlı ve zahmetsiz,

3. Daha fazla beğenilme imkanı,

4. Daha cüretkar ve cesur,

5. Daha fazla seçenek.

Yani hedeflediğiniz sosyal popülasyona neredeyse hiç para harcamadan, yorulmadan, son derece yüksek medeni cesaretle girip aynı anda istediğiniz kadar kişiyle sosyal etkileşimde bulunabiliyorsunuz. Bunu gerçek sosyal hayatta böylesi kolaylıkla yapabilmek mümkün değil. İnsan doğası gereği pratiklik ve kolaylığı tercih ediyor.

Bu yüzden sosyal medyayı insandan insanı da sosyal medyadan koparmak pek mümkün görünmüyor. Çünkü sosyal medya bilinçaltında bir tür duygusal beslenme sahası olarak konumlandırılıyor.

Bu yüzden sosyal medya kullanıcısı hangi duygusunu beslemek istiyorsa o tür içeriklerin olduğunu alanlara yöneliyor.

 

Markanız bizimle şehrin markası olsun
ŞEHİR MARKALARI
Reklam İletişim 0212 562 60 06

Bu haberler de ilginizi çekebilir