• DOLAR 32.426
  • EURO 35.01
  • ALTIN 2324.925
  • ...
Mersin`de 400 Bin Öğrenci, 20 Bin Öğretmen Bulunmakta
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 
MERSİN- Mersin İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül`ün başkanlığında yapılan toplantıya Eğitim Denetmenleri Başkanı Metin Öztürk, Başkan Yardımcıları Yücel Göker, Raşid Ağrı ve İl Eğitim Denetmenleri katıldı.

Açılışta bir konuşma yapan Gül, yeni başlayan eğitim öğretim yılının çok önemli değişimlerle başladığını belirtti. 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasıyla eğitim sisteminin büyük oranda değişime uğradığını kaydetti.

Sistemle ilgili bazı kaygıların dile getirildiğini gelinen aşamada ise kaygıların büyük oranda yersiz olduğunun görüldüğünü kaydeden Gül, ilkokula yeni başlayacak öğrenciler arasında rapor alma oranının beklentilerinin bile altında olduğunu, rapor alan öğrenci oranının yüzde 3 civarında kaldığını söyledi.

Gül, \"400 bine yakın öğrenci, 20 bin civarında öğretmen eğitim camiası Mersin`de büyük bir yapı teşkil ediyor. 2023 hedeflerine yürüyen ülkemizin dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girme hedefi var. Ülkemiz bu yönde ki hedefine hızla ilerliyor.\" diye konuştu.

Norm fazlası öğretmenler sorununa da değinen Gül, 5`inci sınıfların ortaokul olmasıyla sınıf öğretmeni sayısında bir artış olduğunu, zaten var olan norm fazlalığının daha da arttığını söyledi. Norm fazlalığının önüne geçilmesi için sınıf sayısının artırılmasından öğretmenlere alan değişikliği fırsatı verilmesine kadar çeşitli olanaklar sağlayarak bu fazlalığın azaltılması yönünde belirgin bir başarı kaydettiklerini açıkladı.

Sistemin en önemli artılarından birilerinin de seçmeli dersler olduğuna işaret eden Gül, öğrencilerin ilgi ve alakalarına uygun dersleri seçmelerine olanak tanındığını, seçimlik dersler konusunda okul müdürlerine, öğrencilerin ders seçimine karışmamaları yönünde uyarıda bulunduklarını ifade etti.

Konuşmanın ardından Eğitim Denetmenleri Başkanı Öztürk, toplantının gündem maddeleri hakkında bilgi verdi. Toplantıda 2012-2013 eğitim öğretim yılının rehberlik, teftiş, denetim, iş başında yetiştirme ve değerlendirme konularında yapılacak çalışmalar değerlendirildi. Grup çalışmalarında ortak esas ve ölçütler, eğitim bölgelerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri üzerinde duruldu. (Osman Öksüz-İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir