"Seçmeli derslerle öğrencilerin maneviyatını artırabiliriz"
Şanlıurfa Eğitim-Bir-Sen ve Özgür Eğitim-Sen Şubeleri okullardaki seçmeli ders tercihlerinin 22 Şubat'ta sona ereceğini hatırlatarak, seçmeli derslerin öğrencilerin manevi hayatını artırabileceğine dikkat çektiler.
2019- 2020 Eğitim- Öğretim yılında ortaokul ve lise öğrencilerinin seçmeli ders tercihleri 22 Şubat tarihinde sona eriyor.
Şanlıurfa Eğitim Bir-Sen Şube Başkanı İbrahim Coşkun ve Şanlıurfa Özgür Eğitim-Sen Şube Başkan Yardımcı Vehbi Uzundağ seçmeli dersler konusunda uyarılarda bulundular.
2019-2020 eğitim-öğretim yılında seçilecek seçmeli dersler konusunda 22 Şubat'ın son gün olduğunu hatırlatan Şanlıurfa Eğitim Bir-Sen Şube Başkanı İbrahim Coşkun, “Ortaokul 5. sınıflarda ve lise 9. sınıflarda seçmeli dersler için en son 22 Şubat olarak tarihi geçmektedir. Özellikle bu seçmeli derslerden Kur'an-ı Kerim, Hazreti Muhammed'in hayatı ve temel dini bilgiler derslerimiz var. Buradaki amacımız ve gayemiz çocuklarımızın bu tür dersleri alarak hayatta daha güzel, olumlu yaklaşmaları hem manevi açıdan daha güzel yaşanılabilir ortam oluşturmaları açısından özellikle bu dersleri seçmelerini istiyoruz.”
“Gönül isterdi ki, bu dersler zorunlu olsun”
Öğrencileri madde bağımlılığı ve sosyal medyanın kullanımı ile ilgili uyaran Coşkun, “Gönül isterdi ki, bu dersler zorunlu olsun; ama en azından bu dersleri öğreten öğretmenlerimiz ve idarecilerimizin yaklaşımları da önemlidir. Özellikle ahlaki değerler ve madde bağımlılığı, sosyal medyanın tuzağından ve kontrolünden çıkamadığımız bu devirde, bu derslerin özellikle çocuklarımız üzerindeki hayatlarını daha olumlu bir şekilde şekillendirmek açısından oldukça önemli olduğunu söylüyoruz. Mutlaka her yıl bu derslerin okutulması, örnek şahsiyet Peygamberin hayatının, yaşam mücadelesinin, insanlarla olan iletişiminin, ilişkisinin mutlaka hayatımıza rehber ederek bu tür güzel yaşamları bizim inşa etmemiz gerekir. Belki aile olarak, bir birey, veli olarakta üzerimize düşeni yapmamız gerekir. Bazen belki bu tür ilgi, alakayı gösteremiyoruz; ama en azından okullarda bu dersleri seçerek bu tür manevi havayı ve atmosferi artırabiliriz.” ifadelerini kullandı.
“Çocuklarımızı şuurlu bir nesil ve birey olarak yetiştirmemiz lazım”
Seçmeli derslerin öğrencilerin manevi gelişimi için önemli olduğuna değinen Coşkun, “İnsani ilişkileri artırmamız özellikle hem bu dünyada hem de ahirette bu tür güzel yaşamlara ulaşmanın yolunun buradan geçtiğini bu derslere önem vermemiz gerektiğini çocuklarımızla da bu tür ile iletişimi sağlarken bunlardan aldığımız örneklik ile hayatımızı idame etmemiz gerekir. Çevremize baktığımız zaman gerçekten gençlikten çocuklarımızdan bahsediyoruz, çocuklarımızın elden çıktığını, gittiğini söylüyoruz. O yüzden bu tür derslerin kıymetini ve önemini daha fazla anlayarak bunları kendi hayatımıza rehber, yol edinerek bundan mümkün mertebe en azami seviyede faydalanmamız bunu kendi etrafımızdaki diğer arkadaşlarımıza da ve çocuklarımıza da mutlaka iletmemiz gerekir. Özellikle şuurlu bir nesil ve bireyler olarak çocuklarımızı yetiştirirsek İnşallah hem kötü alışkanlıklardan, hem madde bağımlılığından, hem de sosyal medya kölesi olmaktan onları kurtaracak; aile fertlerinin birbirleriyle olan ilgisini, sevgisini, muhabbetini ve saygısını arttıracaktır. Özellikle bu derslerden faydalanıp hayatımıza tatbik etmemiz gerekir diye düşünüyorum.” dedi.
“Seçmeli dersler zorunlu olmalı ve branş öğretmeleri atanmalı”
Özgür Eğitim-Sen Şanlıurfa Şube Başkan Yardımcısı Vehbi Uzundağ, seçmeli derslerle ilgili velililerin yeterince bilgilendirilmediğine dikkat çekerek, “Hükümetimizin seçmeli dersleri getirdiğinden beri, velilerin bu konuda yeterince bilgilendirilmediğini düşünüyoruz. Dolayısıyla tercihlerde de bir takım sıkıntılar yaşandı. Zamanla bu durum bir şekilde aşılmaya çalışıldı. Biz bunun aşıldığını düşünüyoruz; Ancak bundan sonraki aşama da ise branşlara uygun öğretmenlerin olmayışı sorunu ortaya çıktı. Genelde bu seçmeli dersler; din kültürü ahlak bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmenleri vasıtasıyla yürütülme çalışıldı. Bu şekilde olunca da öğrenciler istenmesi gereken seviyeden uzak bir yerde kaldılar. Seçmeli derslerde eğer verim elde edilmek ve öğrencilerin başarılı olması isteniyorsa; velilerin aşağı yukarı hangi dersleri tercih ettikleri bellidir. Bu dersler bölgelere göre değişmekle birlikte yüzde 90 ile 95 belli olmuştur. Bu derslerin zorunlu hale getirilmesi gerekiyor ve bu branşlara uygun öğretmenlerin atanması gerekiyor. Bu şekilde olduğu zaman bu derslerin daha sağlıklı bir şekilde işleneceğini düşünüyoruz.” ifadelerini kullandı. (Abdurahman Uğurlu-İLKHA)