İşitme Engellilere `Canlı Destek Hizmeti`
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Özürlüler Müdürlüğü (İSÖM) işitme engellilere yönelik dijital ortamda hizmet başlattı. Proje kapsamında işitme engellilere yönelik "e - danışmanlık ve canlı destek hizmeti" verilecek.
İSTANBUL- İşitme engelli bireylerin daha hızlı bir şekilde bilgiye ulaşabilmesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi hizmetlerinden faydalanabilmesi amacıyla başlatılan "e - danışmanlık ve canlı destek hizmeti" aynı zamanda devletin sosyal güvenlik kapsamında vermiş olduğu hizmetlerle ilgili de işitme engelli bireylerin bilgi sahibi olmasını sağlıyor. İSÖM bünyesinde çalışan bir Türk İşaret Dili Tercümanı aracılığıyla evden sunulan "e - danışmanlık ve canlı destek hizmeti" Facebook, Messenger Hotmail, Google Talk üzerinden işitme engelli bireylere ulaştırılıyor.
Çağın Gerektirdiği İhtiyaçları Karşılıyor
Projesi, işitme engelli bireylerin bilgi alma ihtiyacını karşılamakla beraber zamanın getirdiği modern ihtiyaçlara karşılık vermesi için tasarlandı. Proje kapsamında işitme engelli bireyler internet üzerinden, eğitim kurumları, İSÖM hizmetleri, hukuki haklar, yeni mevzuat düzenlemeleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hizmetleri ile devlet tarafından özürlü ve ailelerine sağlanan sosyal güvenlik hakları ve hizmetleri hakkında bilgi alabilecekler.
İşitme Engelli Bireyler Tarafından Yoğun İlgi
12 gün içinde 400`e yakın işitme engelli bireyin ziyaret ettiği ve üye olduğu İSÖM İşaret Dili Danışmanı facebook sayfasına işitme engelli bireyler tarafından yoğun ilgi gösteriliyor. İşitme engelli bireyleri ilgilendiren konularda, facebook ve Messenger üzerinden kamera destekli görsel iletişim olanağı da sunan "e - danışmanlık ve canlı destek hizmeti"ne, Özürlü Memur Seçme Sınavı, İŞKUR başvuruları, Milli Eğitime Bağlı okullar ve İSÖM hizmetleri üzerine sıklıkla sorular geliyor.
İSÖM İşitme Engelliler e - danışmanı ve canlı destek personeli, olan Berna Tulumcu hizmetin daha on günlük bir geçmişi olmasına rağmen işitme engelliler tarafından heyecanla karşılandığını dile getirdi. Daha öncesinde ortopedik özürlü olan Tulumcu, evinde yaşadığı kaza sonucu hareket kabiliyetini kaybetmesi ve doktorların artık çalışamayacağı yönünde görüş bildirmesi üzerine İSÖM, Berna Tulumcu`nun Türk İşaret Dili konusundaki birikimlerinden de faydalanmak amacıyla e-danışmanlık ve canlı destek hizmetinde görev almasını sağladı.
4 Bin 200 Kamu Personeli Eğitim Aldı
İSÖM, işitme engelli bireylerin toplum içinde yaşadığı iletişim engellerinin aşılabilmesi amacıyla günümüze kadar, Zabıta Amirliği Personeline, İtfaiye Amirliği Personeline, Sağlık Bakanlığına bağlı Hemşirelere, İstanbul Emniyet Müdürlüğü Personeline, İETT şoförlerine, İstanbul Müftülüğüne bağlı imamlara, Türk İşaret Dili eğitimleri vererek toplamda 4 Bin 200 kamu personelinin işaret dili öğrenmesini sağladı. (Yasir Çelik- İLKHA)