• DOLAR 32.504
  • EURO 34.783
  • ALTIN 2499.528
  • ...

4,5 milyar lira maliyeti olan ve 3,5 yılda tamamlanması öngörülen İstanbul Uluslararası Finans Merkezi projesine ilk kazma vuruluyor. Kongre ve kültür sarayı, otel, sağlık merkezi ve ticaret merkezlerinin yer aldığı bölümlerin altyapı ihalesi 8 Ağustos Çarşamba günü yapılacak. İki yılda tamamlanması hedeflenen mekanlardan elde edilecek gelirler, diğer altyapı harcamalarında kullanılacak.

İstanbul Uluslararası Finans Merkesi projesinin ihalesi için Emlak Konut GYO AŞ görevlendirildi. Onaylı imar planları çerçevesinde `Özel Proje ve Rekreasyon Alanları` olarak belirlenmiş parsellerin, `Arsa Satışı Karşılığı Gelir Paylaşımı` usulü ile ihalesi gerçekleştirilecek. İhalede ortaya çıkacak fiyat tahmini ise projenin yüzde 20`lik kısmına denk gelen 800 milyon-1 milyar lira civarı. Finans merkezinde yer alacak Ziraat Bankası, Halkbank, Vakıfbank, Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu`nun (BDDK) inşaatlarının yapılması konusu kurumlara bırakıldı. Edinilen bilgilere göre SPK kendi binasını kendisi yapmak istiyor. SPK`ya yedi aylık proje hazırlama süresi verildi. Binanın tasarımı ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığı`nın belirlediği tasarım kriterlerine uygun olacak. Finans merkezi projesinin tam olarak 2015 sonunda hizmete gireceği tahmin ediliyor.

Selçuklu ve Osmanlı mimarisinden esinlenerek tasarlanan İFM tarihi yarımada, Topkapı Sarayı ve Kapalıçarşı`nın etkilerini günümüze taşımayı amaçlıyor. Ataşehir`de E5 ile TEM otoyollarının kesiştiği alanda yer alacak merkez, konumu ve mimarisiyle `Anadolu Yakası`nın simgesi` olarak tasarlandı. İFM, New York, Londra ve Dubai`deki finans merkezlerinden daha büyük bir alanı kapsıyor. Ataşehir`de 1,7 milyon metrekarelik alan belirlendi. İlk etapta 800 bin metrekarelik bölümü finans merkezi olarak tasarlandı. Projede tüm mühendislik disiplinleri ve mimari çalışmaların sonucu olarak, podyumda 7 bodrum kat olarak tasarım gerçekleştirildi.

Merkezin yapısal tasarımı ulusal ve uluslararası ileri teknoloji bilgi düzeyine göre yapıldı. Deprem tehlikesi analizi kapsamlı bir arazi incelemesine ve bölgenin depremsel özelliğine dayanarak Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Deprem Araştırma Enstitüsü tarafından tamamlandı. Mevcut bina yönetmelikleri yeterli görülmeyerek `Performansa Dayalı Tasarım` kriterleriyle çalışmalar gerçekleştirildi. Altyapı konusunda; kullanma, yangın, drenaj, atık ve sulama suyu sistemleri planlandı. Elektrik konusunda, kendi enerjisini üreten, çevreye duyarlı, düşük karbon emisyonlu akıllı binalar merkezde yer alacak. Merkezde, birbirini yedekleyen kablolu ve kablosuz internet, iletişim iç ağı, mobil telefon, yol bulma, otopark yönetimi ve elektronik güvenlik sistemleri de hazır bulunacak.