• DOLAR 32.344
  • EURO 35.086
  • ALTIN 2309.79
  • ...
Dış Pazarlarda Müşteri Bulmanın İncelikleri
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

HABER MERKEZİ - Bilgi pazarlama konusunda dünyanın lider kuruluşlarından biri olan Kompass, gücünü alanında önemli başarılara imza atan Coproline ile birleştirdi. Kompass, Coproline ile birlikte 20 ilde uygulamalı `Dış Pazarda Müşteri Bulma Teknikleri` eğitimi veriyor. Eğitimlerin ilkini Bursa`da başlatan Kompass ve Coproline, Samsun`da faaliyet gösteren 45 KOBİ`ye tam günlük ücretsiz bir eğitim verdi.

\"Alıcı İle Satıcıyı Bir Araya Getiriyoruz\"
Kompass Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Orhan Çağlayan, Türkiye`deki küçük ve orta ölçekli işletmeler için çok önemli hizmetler sunduklarını söyledi. \"Ürettiği hizmeti satmak isteyen üreticimize ürününü satacak pazar bulmanın yanı sıra iş ortağı olabilecek şirket alternatiflerini de sunuyoruz\" diyen Çağlayan, şöyle konuştu: \"Sistem dünyada çok verimli bir şekilde işliyor. Türkiye`de ise geçtiğimiz yıl bu alanda ülkemizin önemli şirketlerinden Finar`la yapılan ortaklık anlaşmasıyla hizmet ağımızı Türkiye`de büyütmeyi hedefledik. Kısa sürede önemli sayıda üyemiz oldu.\"

KOBİ`lerin Yeni Gücü: İnternet
\"Dünya ticaretinin tek düzeliği terk ederek yeni satış ve pazarlama metotlarının bir yenisinin her gün hayatımıza girdiği bir dönemdeyiz\" diyen Çağlayan, konuya ilişkin şu yorumu yaptı, \"Globalleşen ekonomide hız ve güven birbirini tamamlayan iki önemli etkendir. Kendisini bu ortama adapte edemeyen firmalar ya yok oluyor ya da mevcut iş bağlantıları sayesinde şanslılar ise pozisyonlarını ancak koruyabiliyor. Son on sene içerisinde iş dünyasının bilim ve eğlence sektörü gibi keşfettiği gerçek, internetin gücüdür. Günümüzde büyük işletmelerin web sitesine sahip olmama gibi bir durumu söz konusu dahi değil. Son dönemde ise kullanımı hızla artan diğer bir araç e-ticaret portal ve veri tabanlarıdır. Dolayısı ile internet üzerinden gerek pazar veya tedarik kaynağı araştırırken gerekse bulduğunuz bu kaynakların güvenilirliğini de sorgulamamız gerekiyor. `Türkiye İhracat Hareketi` ile esas amacımız üreticilerimizn uluslararası arenada başarı şansını arttırmak için bu yeni ve sürekli değişen ortamda kritik hususlarda firmaları bilgilendirmek ve yeni teknikleri kendilerine adapte edebilecekleri temel eğitimi vermektir.\"

Eğitim Alan KOBİ`ler Dünyaya Açılıyor
Coproline Kurucu Ortağı Başkanı Berke Sarpaş, bu konuda eğitim ve danışmanlık hizmeti alan 2 bin dolayındaki KOBİ`nin ihracatlarında önemli bir artış olduğunu söyledi. Eğitim alan KOBİ`ler arasında yıllık ihracat hacmi 30 milyon dolara çıkaran firmaların olduğunu kaydeden Sarpaş, şöyle konuştu: \"Türkiye`nin 2023 yılı için 500 milyar dolarlık ihracat hedefi doğrultusunda özellikle KOBİ`ler cephesinde yurt dışına büyük bir açılım başladı. Burada en büyük avantaj ihracatta krizin olmayışıdır. Çünkü firmalar artık tek bir ülkenin piyasasına bağlı değil. Değişen pazar şartlarına göre sürekli farklı ülkelerle ticaret yapmak mümkün. Burada da önemli olan maliyetleri düşürerek rekabet edebilmektir. Sürekli fuarlara katılarak müşteri bulmaya çalışmak artık çok zahmetli ve maliyetli. Örneğin 3.000 TL gibi ücretlerle internet üzerinden 3 milyon şirketin kaydına ulaşmak, yazışmalar yürütmek ve hatta görüntülü toplantılar yapmak bile mümkün. Biz Coproline olarak 6 yıldan bu yana KOBİ`lere dış pazarda nasıl müşteri bulabilecekleri konusunda uygulamalı eğitimler veriyor ve danışmanlık projeleri yürütüyoruz.\" (Mahmut Aytekin - İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir