• DOLAR 32.562
  • EURO 34.864
  • ALTIN 2428.483
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) paydaşlarının katılımıyla düzenlenen  "2018 Yılı Oyun Yazılımı İhracat Rakamı Açıklaması" törenine katıldı. Törende konuşan Pekcan, "2018 yılında yaklaşık 138 milyar dolar civarında olan küresel oyun pazarı büyüklüğünün, 2021 yılında 180 milyar dolar olması beklenmektedir. Bu çarpıcı istatistiklerse sektörün mevcut durumunu ve potansiyeli göstermektedir ne kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Ülkemiz hızla dijitalleşen dünyaya ayak uydurmakta ve oyun yazılım sektörümüz hızla artan büyüme göstermektedir. Ülkemizdeki oyun pazarı 750 milyon dolara ulaşmış bulunmakta. Yerli oyun pazarımızın hızla büyümesi, bu alanda ekosistemin oluşmasına ve gelişmesine büyük katkı sağlamaktadır." Dedi.

SEKTÖRÜN İHRACATI 2 YILDA YÜZDE 100 ARTTI

Dijital oyun sektörü ihracatında büyük bir sıçrama yaşandığını söyleyen Pekcan, sektörün ihracat rakamlarını son 2 senede yüzde 100 artırdığını belirterek, "Dijital oyun sektörünün ihracatı 2016`da 500 milyon dolar iken bugün 1 milyar 50 milyon dolar oldu, ama hedefimiz daha büyük." açıklamasında bulundu.

"DİJİTAL OYUN ŞİRKETLERİMİZİN İSİMLERİNİN EZBERE BİLİNMESİNİ İSTİYORUZ"

Pekcan, şöyle devam etti: "Tüm bu desteklerin yanı sıra, dijital oyun sektörünün ihtiyaçları gözetilerek hazırlanmış olan, sektöre özgü destek unsurlarımızın olduğunu da belirtmek isterim. Son olarak, uzun yıllardan beri mal sektörlerine yönelik olarak uygulamakta olduğumuz 'TURQUALITY Programı'na dijital oyun sektörümüzü de dahil ettik. Artık kendilerini bir dünya markası olarak görmek istiyoruz. Evet halihazırda markalar ama dijital oyun şirketlerimizin isimlerinin ezbere bilinmesini istiyoruz. Bakanlık olarak tüm desteklerimiz yanlarında."

"HEDEFİMİZ REKABETÇİ OLDUĞUMUZ ALANLARDA DAHA REKABETÇİ HALE GELMEK"

Bakan Pekcan, bakanlık olarak önümüzdeki dönemde temelde 3 hedefleri bulunduğunu dile getirerek, şöyle konuştu: "İlk hedefimiz rekabetçi olduğumuz alanlarda markalaşma ve tasarımla daha rekabetçi hale gelmek. İkinci hedefimiz iç ticarette, dış ticarette ve gümrüklerde zamanımızın zorunluluğu olan dijitalleşmeyi ve e-ticareti ön plana çıkarmak. Üçüncü hedefimiz de üretimde ise yeni teknolojilerle çağı yakalamak… Bu kapsamda, 21. yüzyılın sektörlerinde ihracatı ve üretimi artırmaya yönelik politikaları oluşturmak adına Yenilikçi Ticaret Platformunu İstişare Kurulumuzu kurduk. TOGED Başkanı Ali Erkin de bu platformun üyesi. Katkıları için kendisine teşekkür ediyoruz."

MAL VE HİZMET İHRACAT RAKAMLARI ARTIK BİRLİKTE AÇIKLANACAK

Türkiye ekonomisinin geçen yıl 168,1 milyar dolarlık mal ihracatına ulaştığını anımsatan Pekcan, "İnşallah bu sene planlamamız, bundan sonra mal ihracatımızı da hizmet ihracatlarımızı da beraber açıklamak. Resme bir bütün olarak bakmak…" bilgisini verdi.

HİZMET İHRACATINDA OYUN SEKTÖRÜNÜN YERİ ÖNEMLİ

Törendeki konuşmasında, hizmet sektörünün dünyada öne çıkan önemli bir ihracat kalemi olduğunu vurgulayan TİM Başkanı İsmail Gülle de, “Verilere baktığımızda 2017 yılında mal ticareti 17 trilyon dolara ulaştı. Bu rakam 10 yıl öncesine kıyasla sadece yüzde 10 daha fazla. Bir başka ifadeyle küresel mal ticareti son yıllarda 15-18 trilyon dolar bandını bir türlü aşamadı. Ancak hizmet sektörü, 10 yılda % 40'a yakın bir büyüme kaydederek 2017'de 5 trilyon doları aşmayı başardı. Bu hacimde oyun sektörü çok önemli bir yer tutuyor” diye konuştu