• DOLAR 32.58
  • EURO 34.852
  • ALTIN 2493.889
  • ...
700 bin Sıfırcının Nedeni Belli Oldu
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 
Yapılan araştırmada öğrenciler, öğretmenin negatif yaklaşımı ve kişisel yetersizlik hissi gibi nedenlerle matematik sorularından korktuklarını ifade etti.

Bu yıl yapılan Yükseköğretime Giriş Sınavı’nda (YGS) 1 milyon 837 bin 344 adayın 700 bininin matematikten sıfır çekmesi eğitim sistemindeki yetersizlikleri tartışmaya açmıştı. Söz konusu ‘yetersizlikler’ Afyon Kocatepe Üniversitesi akademisyenlerinin yaptığı araştırmayla aydınlatıldı. Akademisyenlerin 833 öğrenci üzerinde yaptığı “Matematik korkusunun ve başarısızlığının nedenleri” konulu anket çalışmasında öğrencilerin yüzde 50’sinin matematik sorularını çözerken sıkıntı çektikleri ortaya çıktı.

Çalışmada, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel ortam göz önüne alınarak üç ilköğretim okulunun 6,7,8. sınıflarıyla, dört liseden 390 erkek 443 kız öğrenci yer aldı.

YANLIŞ CEVABA CEZA

Ankete katılan her on öğrenciden ikisi sınıf içinde matematik sorusuna verdiği yanlış cevaptan dolayı kendisini aşağılanmış hissettiğini, bu nedenle matematikten soğuduğunu söyledi. Bu korkuyu erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla yaşadığı belirlendi. Matematik dersinde her 10 öğrenciden 1 tanesi yanlış cevapta cezaya maruz kaldığını belirtti. Erkek öğrenciler öğretmenlerin bu tür yaklaşımlarından kız öğrencilere göre daha fazla etkilendiğini dile getirdi.

Büyük panik yaşıyorlar

Öğrencilerin yüzde 87’si matematik sorularından korktuğunu ve soruları çözerken endişe taşıdığını söyledi. Öğrenciler, öğretmenin negatif yaklaşımı, kişisel yetersizlik hissi, kişisel engeller, matematik dersinde problem çözme, üniversite sınavında soruların zorluğu ve öğretmenin derste soru sorması gibi nedenlerden dolayım atematikten korktuğunu belirtti.

Öğrencilerin yüzde 50’si matematik dersinde öğretmen soru sorduğunda telaşlanıp heyecanlandığını bildirdi. Kız öğrencilerin öğretmen soru sorduğunda erkek öğrencilere göre daha fazla heyecan ve korku hissettiği belirlendi.

Her on öğrenciden 1 tanesi matematik öğretmeninin kendisine ön yargılı davrandığını düşündüğünü ifade etti.

Öğretmen eğitilmeli

Araştırmada öğrencilerdeki matematik korkusunun ve başarısızlığın giderilmesi için şu öneriler sunuldu:

*Eğitim fakültelerinin ilgili bölümlerinde öğrenci gelişimi ve öğretmenin öğrenciye yaklaşımları üzerinde yeterince durulmalıdır.

*Görev yapmakta olan öğretmenlere uzmanlar ve akademisyenlerce seminerler verilmelidir.

*Korku yaşayan öğrencilere başarısızlığa etki eden korkuları yenebilmesi için seminerler verilmeli.

BUGÜN GAZETESİ

Bu haberler de ilginizi çekebilir