• DOLAR 32.51
  • EURO 34.783
  • ALTIN 2499.528
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

İslam ülkelerinin helal gıdaya olan talebi de nüfusun artışına paralel olarak artış gösteriyor. 2 milyara yakın nüfusuyla İslam toplumu, yılda 2 trilyon 100 milyar dolarlık bir ekonomiye hareket kazandırıyor. Bu ekonomik büyüklüğün yarısını gıda için yapılan harcamalar oluşturuyor. Türkiye, her geçen gün genişleyen helal ürün pazarında öncü ülkeler arasında. Türkiye geçen yıl 127 milyar dolarlık harcamayla helal gıda tüketiminde dünyada ikinci sırada yer adı.

FARKLI KRİTERLER GÜNDEMDE

Helal ürün üretimine farklı kriterlerin eklenmesi de son günlerde gündemde. Helal sertifikası verilirken artık ürünün doğayla uyumlu olup olmadığı, işçi hakkının korunup korunmadığı ve çocuk işçi çalıştırılıp çalıştırılmadığı da dikkate alınacak.

121 MİLYON KİŞİ HELAL TURİZM KONSEPTİ İLE SEYAHAT EDİYOR

Helal pazarında en hızlı büyüyen sektörlerden biri de turizm. Dünya genelinde 121 milyon kişi helal turizm konsepti ile seyahat ediyor. Sadece geçen yıl 177 milyar dolar, seyahat harcamalarına ayrıldı. 2023'e kadar bunun 274 milyar dolar olması bekleniyor. Avrupalı Müslümanların helal turizmde tercihi Türkiye oldu. Türkiye helal turizm pazarında, Birleşik Arap Emirleri ve Malezya`nın ardından 3.cü sırada bulunuyor.

TÜRKİYE KÜRESEL BİR MERKEZ OLMAYI HEDEFLİYOR

Dünyada helal belgesi veren kuruluş sayısı yaklaşık 400. Ancak bu şirket ve kuruluşları akredite eden bir yapı yok. Türkiye`de bu amaçla Helal Akreditasyon Kurumu kuruldu. Bu sayede helal belgesi veren kuruluşlar denetlenebilecek. Türkiye, bu denetimde küresel bir merkez olmayı hedefliyor.

PAZAR UZAKDOĞU`DA DA BÜYÜYECEK

İslam ülkelerinin yanı sıra Müslümanların azınlık olarak yaşadığı ülkeler de son zamanlarda helal ürün pazarında boy gösteriyor. Helal ürün satan zincir marketler, restoranlar ve tatil turları artıyor. Son olarak Malezya ve Japonya'nın imzaladıkları helal gıdada işbirliği anlaşması; pazarın Uzakdoğu'da da büyüyeceğine işaret ediyor.

Kaynak, TRT Haber