• DOLAR 32.468
  • EURO 34.818
  • ALTIN 2478.936
  • ...
Laikçi Zihniyetin Derdi Eğitim Değil KARMAŞA!
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

HABER MERKEZİ

Milli Eğitim Bakanlığı, okulların açılması ve kapanmasına ilişkin esasların düzenlendiği yönetmelikte bazı liselerde karma eğitime ilişkin çok önemli bir değişiklik yaptı. Yapılan değişikliğin ardından medyada hızla yayılan söylentide karma eğitimin değiştirilen yönetmelik ile sonlandırıldığı yönündeydi. Bu söylentilerin ardından yazılı açıklama yapan MEB, ‘karma eğitim bitiyor` söyleminin algıdan ibaret olduğunu açıkladı. Laikçi zihniyet ise yaşananlar üzerinden algı oluşturarak karma eğitimin kaldırıldığı yaygarasını kopardı. Dertleri asla eğitimin kalitesi olmayan bu kesimin tek yaptığı ise karmaşa oldu.

MEB: İHTİYAÇLAR VE YARGI KARARLARI DOĞRULTUSUNDA GÜNCELLENMİŞTİR

Milli Eğitim Bakanlığı, bazı medya organlarında “Karma eğitime darbe” başlığıyla servis edilen, haberlerde iddia edildiği gibi, karma eğitimin sonlandırılması veya böyle bir duruma zemin hazırlanmasının kesinlikle söz konusu olmadığı kaydedildi. Açıklamada, “Bazı medya organlarında “Karma eğitime darbe” başlığıyla servis edilen, Çok Programlı Anadolu Lisesi, Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi ve Mesleki Eğitim Merkezlerinde karma eğitimin sonlandırıldığına dair haberlerle ilgili aşağıdaki açıklamanın yapılmasına gerek duyulmuştur. “Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği” değişen ve gelişen şartlar ile ortaya çıkan ihtiyaçlar ve yargı kararları doğrultusunda güncellenmiştir. ‘Çok programlı Anadolu Lisesi, Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi ve Mesleki Eğitim Merkezinde karma eğitim yapılır.` maddesi Danıştay İdari Mahkemesinin Dava Daireleri Kurulu YD İtiraz No: 2018/91 sayılı kararı ile 27 Haziran 2018 tarihli yürütmenin durdurulması kararına istinaden kaldırılmıştır.” denildi.

“KARMA EĞİTİMİN SONLANDIRILMASI KESİNLİKLE SÖZ KONUSU DEĞİLDİR”

Açıklamada ayrıca şunlar kaydedildi; “24 Haziran 2017 tarihli önceki düzenlemede birden fazla mevzuat, yaygın eğitime yönelik mesleki eğitim merkezlerini kapsayacak şekilde tek bir çalışma altında birleştirildiği için “Karma Eğitim” ifadesine yer verilmiştir. Konuyla ilgili şahıslarca açılan idari davada ise bu konudaki düzenlemenin kanunda yer aldığı belirtilerek düzenlemenin yeniden yapılması istenmiştir. Mahkeme kararında karma eğitimle ilgili düzenlemenin 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 15. maddesinde açıkça yer aldığına vurgu yapılarak, söz konusu yönetmelikte okul türlerine göre böyle bir ifadenin ayrıca belirtilmesine gerek olmadığı ifade edilmiştir. Milli Eğitim Temel Kanununun 15. Maddesine göre; “Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır. Ancak eğitimin türüne imkân ve zorluklara göre bazı okullar, yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir.” hükmü açıkça yer almaktadır. Söz konusu medya organlarındaki haberlerde iddia edildiği gibi, karma eğitimin sonlandırılması veya böyle bir duruma zemin hazırlanması kesinlikle söz konusu değildir.”

CHP; “KIYAMETİ KOPARACAĞIZ” DEMİŞTİ

CHP Genel Başkan Yardımcısı Yıldırım Kaya, karma eğitim tartışmalarına ilişkin, "Biz kıyameti koparmaya hazırız. Karma eğitimi kaldırırsanız bu ülkede kıyameti koparacağız. Okula giden her veli ve öğrenci ile kıyameti koparmaya biz hazırız. Sakın ola sakın Mustafa Kemal'in Cumhuriyeti ile ve onun eğitime verdiği önemle laik, demokratik, bilimsel ve çağdaş eğitimle oynamaya kalkmayın. Bu çocuklar bizim geleceğimiz. İran, Irak, Suriye'de uygulanmayan Avrupa'ya örnek olmuş bir Türkiye'yi Ortaçağ karanlığına götürmeye hiç kimsenin hakkı da haddi de yok" demişti.  

DÜNYA KARMA EĞİTİMDEN VAZGEÇİYOR BİZ İSE ISRARCIYIZ

Eğitimde karma eğitim, erkek ve kız öğrencilerin aynı okulda ve aynı dersliklerde birlikte öğrenim görmesi şeklinde icra edilen eğitim modelidir. Dünya genelinde bu eğitim modelinin eğitimde başarıyı düşürdüğü saptandığı için birçok Avrupa ülkesi bu modelden vazgeçerek kız ve erkekler için ayrı derslikler oluşturdu.

Cambrid Üniversitesi`nde araştırmalar yapan psikolog Prof. Simon Baron Cohen, kız ve erkeklerin yaratılışının farklı olduğunu şu çarpıcı cümlelerle anlatıyor: `Daha ilk günden farklı. Kadın ve erkek dünyaya farklı beyinlerle geliyor. Erkeklerin beyni, dünyayı sistematik olarak algılıyor. Buna karşılık kadın beyni duyarlılık ve empati yapacak şekilde yaratılmıştır. Kızlar, erkek çocuklara göre konuşmaya daha erken başlar, erkekler konuşamama sıkıntısı çeker. Erkekler mekânsal düşünür. Kadınlar dil konusunda daha yeteneklidir. Bugüne kadar cinsiyetleri dikkate alma konusunda çok ihmalkâr davrandık. Erkekler sistemi düşünür, kadınlar empati yapar, başkasının yerine kendini koymayı tercih eder. Kadınlar böyle davranır, çünkü anne karnında farklı programlanmıştır. Kadın ve erkeğe ait tipik özellikler, çocuk dünyaya gelmeden önce şekillendiriliyor, sosyal araştırmacılar bunu kabullenmek zorunda. Yüzlerce çocuğu doğduktan sonra bir dakika gözlemledik. Kız çocukları insan yüzüne daha uzun süre bakar. Kız çocukları bebeklerle oynuyor, erkek çocuklar arabayla.` (Der Spiegel, 25.8.2003) Farklılığı bu cümlelerle ortaya koyan bilim adamı aslında bir itirafı da dile getirmektedir ki oda şudur: Karma eğitimde ısrar, yaratılışları farklı hem erkeği hem de kadını dipsiz bir kuyunun içine atmaktır. Karma eğitimde ısrar başarısız, disiplinsiz nesillerde ısrar etmektir.

AYRI EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLER DAHA BAŞARILI

İngiltere`de liseyi tamamlama imtihanı olan A level ve GCSE; (Bizdeki Üniversite Sınavı Gibi) sonuçlarına bakarak yapılan bir karşılaştırmaya göre kız ve erkek okullarının başarı oranı, karma eğitim yapan okullara göre daha yüksek. Araştırmaya göre; ilk üçe giren okulların hepsi özel! St. Paul`s Girls School`un birinci, Perse School for Girls`ün ikinci olması, özel kız okullarının fark attığının da delili oldu. Genel olarak kızların başarısı göze çarpıyor: İlk 50`ye giren liseden, 27`si kız okulu olurken, 14`ü erkek okulu. Aynı araştırmaya göre; ilk 50`ye giren okullardan sadece 7 tanesi karma eğitim yapıyor!

AYRI OKULLARDA EĞİTİMDE BAŞARI ORANI YÜZDE 85

ABD`de 2008 yılında Stetson Üniversitesi`nin yürüttüğü dört yıllık pilot araştırmanın sonuçları son derece çarpıcı: Karma okulda okuyan erkeklerin yüzde 55`i sınavı başarıyla verdi. Buna karşılık sadece erkeklerin okuduğu okulda, aynı sınavdaki başarı oranı yüzde 85`ti. Üstelik demografik yapı, sınıftaki öğrenci sayısı ve müfredat bakımından iki okul tamamen birbirinin aynıydı.

Bu haberler de ilginizi çekebilir