• DOLAR 32.482
  • EURO 34.873
  • ALTIN 2475.713
  • ...
Köy ve kasaba çocuklarına KODLAMA götürecekler
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

 

TEKNOLOJİ SERVİSİ

Dijital dünyanın "lisan"ı olarak kabul edilen kodlama, çocukların yaratıcılıklarını geliştiriyor ve onlara yenilikçi düşünmenin kapılarını açıyor. OECD'nin dijital ekonomi konulu son raporuna göre, 3 çocuktan 2'si bugün bilinmeyen mesleklere sahip olacak. Gelecekte robot veterinerliği, holoportasyon uzmanlığı, etik hacker'lık, duygu tasarımcılığı, bilgi madenciliği, yapay organ imalatçısı ve rüya gerçekleştiriciliği gibi meslekler ortaya çıkacak. Kulağa ütopik gelen bu meslekler 20 yıl içinde şirketlerdeki yerini alacak. Bu yeni mesleklerin temelinde ise kodlama olacak.

KÖY KÖY, KASABA KASABA DOLAŞILARAK 5 BİN ÇOCUĞA KODLAMA EĞİTİMİ VERİLMESİ HEDEFLENİYOR

Türkiye Vodafone Vakfı, dijital geleceğe hazır nesillerin yetiştirilmesi hedefiyle, Habitat Derneği işbirliği ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın desteği ile hayata geçirdiği "Yarını Kodlayanlar" projesinin kapsamını genişletiyor. Vakıf, projenin üçüncü yılında, içlerinde köy ve kasabalarda yaşayanların da olduğu 20 bin çocuğa daha ulaşarak, Nisan 2019 sonuna kadar toplam 60 ilde 30 binin üzerinde çocuğu kodlamayla tanıştırmayı hedefliyor. Eğitimde fırsat eşitliğini yakalamak amacıyla, kodlama eğitimine ulaşmakta zorluk çeken sosyoekonomik anlamda dezavantajlı bölgelerdeki çocuklara da bu fırsatı sunmak üzere bir eğitim TIR'ıyla Anadolu turuna çıkacak. Yarını Kodlayanlar Eğitim TIR'ı ile yaklaşık 7 ayda 12 ilde köy köy, kasaba kasaba dolaşılarak 5 bin çocuğa kodlama eğitimi verilmesi hedefleniyor.

YENİ DÖNEM KÜRESEL EKONOMİ, BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON MERKEZLİ OLUŞMAKTA

"Yarını Kodlayanlar" projesinin yeni dönem hedefleri, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Dr. Fatma Betül Sayan Kaya'nın katılımıyla Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenen toplantıda tanıtıldı. Yarını Kodlayanlar Eğitim TIR'ını gezen Bakan Kaya, şunları söyledi: " Yeni dönem küresel ekonomi, bilgi teknolojileri ve inovasyon merkezli oluşmaktadır. Bir araştırmaya göre, 2023 yılındaki istihdamın en az yüzde 10'unun bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarıyla ilgili olacağı; ancak, bu konuda ivme kazandırılmazsa, bu ihtiyacın yaklaşık yüzde 31'inin karşılanamayacağı öngörülmektedir. Bu nedenle, çocuklarımızın bu alanlara ilgi duymalarını ve bu alanlarda kariyer yapmalarını son derece önemli buluyor ve tavsiye ediyorum” dedi.

TÜRKİYE'DE DE KODLAMANIN DERS OLARAK YER ALMAMASININ ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL?

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel proje hakkında, "Tüketen değil, üreten bir nesil istiyoruz. 'Yarını Kodlayanlar' projemizle çocuklarımızı kod yazmaya özendirerek geleceğin teknoloji üretenleri olmalarını hedefliyoruz" dedi. Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır ise şunları kaydetti: "Kodlama bilmek artık okuma yazma bilmek kadar önemli. Bütün Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye'de de kodlamanın ders olarak yer almamasının önündeki en büyük engel, bunu verecek yetişmiş insan gücünün olmaması. Bunun için biz de projemiz kapsamında gençleri eğitiyoruz ve onlar da aldıkları eğitimi çocuklara ulaştırıyorlar. Şimdi yola çıkacak Yarını Kodlayanlar Eğitim TIR'ımız ile ülkemizin dezavantajlı bölgelerinde bu teknoloji eğitimlerine ulaşamayan çocuklara ulaşmayı hedefliyoruz."

Bu haberler de ilginizi çekebilir