• DOLAR 32.576
  • EURO 35.023
  • ALTIN 2423.755
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

Dünya genelinde gerçekleştirilen çevrim içi perakende satışlarının toplam perakende satışlarına oranı 2015 Yılında % 8,7 olarak kaydedilmişti. Bu rakamın 2021 yılında % 15,5` e ulaşması bekleniyor. Çevrimiçi alışveriş 2015 yılında 1,55 trilyon doları bulan hacmiyle internet üzerinden sanal ortamda yapılan en popüler aktivitelerden birisi. Gelişmekte olan ülkelerde dijital ekonominin hızla büyümesi önemli bir olgu olarak değerlendirilmekteler. Asya Pasifik Bölgesi`nde Endonezya ve Hindistan`ın ve diğer gelişmekte olan ülkelerden Meksika ve Çin`in dünyanın en hızlı gelişen çevrim içi perakende pazarları olmaları şaşırtıcı değil. Bahse konu bu ülkelerdeki dijital perakende pazarının gelişiminde, bir zamanlar finansal ve altyapı sınırlamaları sebebiyle geleneksel sabit genişband bağlantılarına mahkum kalan ilk jenerasyon mobil topluluklarının, günümüz gelişkin imkanlarıyla sürekli artan internet kullanımının etkin olduğu belirtiliyor.

AMAZON`UN 2015 YILINDA M-TİCARET SATIŞLARI 28 MİLYAR DOLARA ULAŞTI

Öte yandan, akıllı telefonlar ve tabletler üzerinden verilen çevrimiçi alışveriş talimatlarının ortalama talep değerlerinin bilgisayarlar üzerinden verilen geleneksel çevrimiçi alışveriş talimat değerlerinin gerisinde kaldığı ancak global e-perakendecilerin mobil e-ticaret satışlarının geleneksel kullanımın değer oranlarını yakaladığı görülmekte. Amazon, Apple ve JD.com, m-ticaret satışlarında en önemli global e-perakende firmaları olarak öne çıkarken, sadece Amazon`un 2015 yılında m-ticaret satışlarının 28 milyar dolara ulaştığı ifade edilmektedir.