O artık Türkiye'nin Eko Etiket logosu

O artık Türkiye'nin Eko Etiket logosu

EKONOMİ SERVİSİ

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından hayata geçirilen “Türkiye'de Ulusal Çevre Etiket Sisteminin Kurulması” projesinin kapanış konferansı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Mustafa Öztürk'ün katılımıyla gerçekleştirildi. Müsteşar Öztürk'ün kapanış konuşmasını yaptığı konferansta proje kapsamında, “Eko-Etiket” uygulamasında kullanılacak logonun tanıtımı da yapıldı.

"EKO-ETİKET" NEDİR?

Ürünün ham madde temininden geri kazanımına kadar her safhasını kapsayan ulusal çevre etiket sistemi, temiz üretim, sürdürülebilir tüketim için bir araç ve yeşil aklamaya (çevreye uyumlu gibi göstermeye) karşı kılavuz oluyor. Sistem, tüketicilere seçenek sağlayacak bilgiyi sunuyor. Sistemle ayrıca "enerji verimliliği", "atık minimizasyonu" ve "ürün yönetimi" de teşvik ediliyor. Böylece insanların çevreye zararlı ve daha duyarlı ürünler arasında ayrım yapmasına yardımcı olunuyor. Öte yandan, "Eko-Etiket" üreticilerin hem ihracatta avantajlı duruma geçebilmesine hem de iç pazarda ürünlerinin tercih edilmesine imkan sağlıyor.

BİRİNCİ SEÇİLEN LOGOYA 10 BİN TL ÖDÜL VERİLDİ

Türkiye'nin "Eko-Etiket" logosunu belirleyen yarışmada, Dilara Şebnem Esendemir'in tasarladığı logo 1'inci seçilerek, Türkiye'nin "Eko-Etiket" logosu oldu. Ödülü Esendemir adına Gizem Ünlü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı Mustafa Öztürk'ten aldı. Yarışmada 2'ncilik ödülünü Onur Dal, 3'üncülüğü de Doğukan Karapınar elde etti. Yasin Büyüktaşkapulu ise mansiyon ödülüne layık görüldü. Yarışmanın 1'incisi 10 bin, 2'ncisi 5 bin, 3'üncüsü ise 2 bin 500 liralık ödülün sahibi oldu. Yarışmada mansiyon ödülü olarak ise bin lira verildi.

UYGULAMA SAYESİNDE ÜRÜN VE HİZMETLERİN ÇEVREYE DUYARLILIĞI BELİRLENECEK

Konuşmasında “Eko-Etiket” projesinin çevre bilinci açısından önemine değinen Müsteşar Öztürk, bu uygulamanın gönüllülük esasına dayandığını, uygulama sayesinde ürün ve hizmetlerin çevreye duyarlılığının belirlenebileceğini kaydetti. Türkiye'de Ulusal Çevre Etiket Sisteminin Kurulması ile çevre üzerinde nispeten daha az olumsuz etkisi olan ürün ve hizmetlere talebin arttırılmasının amaçlandığını da dile getiren Müsteşar Öztürk, “Kurumsal kapasitenin güçlendirilmesi, ekoetiket hakkında kamu bilincinin artırılması ve paydaşlar ile Avrupa Birliğine üye ülkelerde uygulanan sistemin ulusal mevzuata aktarılırken işbirliği yapılmış olması, hazırlanan mevzuta göre pilot uygulama yapılması projenin temel amaçlarından olmuştur” açıklamalarını yaptı.

8 FİRMA VE 15 ÜRÜNE EKO ETİKET VERİLDİ

Proje kapsamında çeşitli şehirlerde eğitimlerin yapıldığını ve  farklı sektörlerden kuruluşlarda incelemelerde bulunulduğunu aktaran Müsteşar Öztürk, “Burada tekstil sektöründe 3 firmaya 3 üründe, seramik sektöründe 3 firmaya 9 üründe, kağıt sektöründe ise 2 firmaya 3 üründe olmak üzere toplamda 8 firmaya 15 ürüne proje uygulaması olarak Çevre Etiketi verilmiştir” dedi.

En Çok Okunanlar