• DOLAR 32.331
  • EURO 35.092
  • ALTIN 2297.849
  • ...

EKONOMİ SERVİSİ

United Nations Conference on Trade and Development(Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı) UNCTAD tarafından yayımlanan” Bilgi Ekonomisi 2017; Dijitalizasyon, Ticaret ve Kalkınma Raporu”na göre, global e-ticaret satışlarının hacmi 2015 yılı içerisinde 25,3 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaşmış olup, bu rakamın, 22,4 trilyon doları B2B (işletmelerden işletmelere) ve 2,9 trilyon doları ise B2C (işletmelerden tüketicilere) gerçekleştirildi. Raporda yer alan ve global satış cirosunun % 67`sine karşılık gelen Çin, Japonya, ABD ve AB`nin satış rakamları ülkelerin resmi açıklanan verilerinden derlendi.

Abd 7 Trilyon Doları Aşan Cirosu İle Önde

ABD, 2015 yılında e-ticaret pazarında 7 trilyon doları aşan cirosu ile uzak ara lider konumunda, bu ülkeyi sırasıyla Japonya ve Çin`in takip ediyor. ABD`nin, B2B e-ticaret işlemlerinde en önde gelirken, B2C işlemlerinde Çin`i n gerisinde kaldığı kaydedildi. İncelenen ülkeler arasında B2B işlemlerin toplam işlemler içerisindeki yeri % 90 gibi büyük bir oranda kaydedilirken, gerçekleştirilen e-ticaret hacminin incelenen ülkelerin GSMH `sına oranı % 34 olarak hesaplandı. Bahse konu bu oranın, Japonya ve Güney Kore için % 60 üzerinde olduğu görüldü. Resmi olmayan rakamlara göre, B2C pazarında, Rusya Federasyonu 12. Sırada yer alırken, Hindistan`ın ise 13. sırada yer aldı.