• DOLAR 32.494
  • EURO 34.932
  • ALTIN 2436.79
  • ...
`En iyi eğitim modeli İslami eğitim modelidir`
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Bingöl`de Fırat Kalkınma Ajansı ve Bingöl Üniversitesi işbirliği ile bu yıl 3`üncüsü gerçekleştirilen ‘Uluslararası Bölgesel Kalkınma Konferansı`na konuşmacı olarak katılmak için Malezya`dan gelen Selangor Uluslararası İslam Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. AB. Halim Bin Tamuri,  İlke Haber Ajansı`na (İLKHA) konuştu.

En iyi eğitim modelini İslami eğitim modeli olduğunu söyleyen Prof. Tamuri, Müslümanların aldıkları eğitimi hayatlarına tatbik etmesi gerektiğini belirtti.

Eğitimde mükemmeliyeti yakalamanın önemli bir konu olduğunu ifade eden Bin Tammuri, öğrenciler hem modern hem de geleneksel açıdan İslamiyet`i öğrenmek için üniversitemize geliyorlar. İslami eğitim için okula gelen öğrencilerimiz, okul öncesinden itibaren verilen eğitimle beraber bilinç kazanıyorlar. Okullarda, kolejlerde ve üniversitelerde elde edilen kazanımlar daha fazla önem arz ediyor. İslami eğitim eskiden sadece ebeveynlerin görevi olarak algılanıyordu. Mesela benim ailem bana İslamiyet`i öğretti. Namazdan tutun Oruç`a kadar her şeyi öğretti. Ama gün geçtikte okullarda İslami eğitimin verilmesi ihtiyacı arttı.” dedi.

“Fiziksel ve zihinsel olarak iyi bir Müslüman olmamız gerekir”

Fiziksel ve zihinsel olarak iyi bir Müslüman olmamız için İslami eğitimin üzerinde durulması gerektiğini belirten Prof. Halim Bin Tamuri,  “İyi bir eğitimle Rabbimizi daha iyi tanırız ve akabinde hayatı da daha da iyi kavramış oluruz. Eğer iyi bir eğitim almış Müslümansanız, aynı zaman da iyi bir insan ve iyi bir vatandaş olursunuz.” şeklinde konuştu.

“İslam, mevcut eğitim sistemin bir parçası olmalıdır”

Malezya`daki eğitim sistemine değinen Prof. Bin Tamuri, sözlerine şöyle devam etti: “İslam, mevcut eğitim sistemin bir parçası olmalıdır. Malezya da İslami eğitim ortaokullarda başlıyor. Bunun yanında dini okullarımız var. İlköğretim yıllarında İslami eğitim adında bir ders verilmektedir. İslami eğitimi yardımcı bir eğitim olarak görüyoruz. Türkiye`nin durumunu bilmiyorum ama Malezya`da dini okullarımız var ve burada Kur`an okuma eğitimi veriliyor. Ayrıca bu okullarda bilimsel eğitimler de veriliyor. Okullar bitirildikten sonra eğitimlerine de devam ederek, mühendis ve doktor olabiliyorlar. Böylece iyi bir Müslüman birey haline gelebiliyorlar.”

“En iyi eğitim modeli İslami eğitim modelidir”

Türkiye, Endonezya ve Malezya gibi ülkelerde İslami eğitimin seçmeli ders olarak verildiğini belirten Prof. Dr. AB. Halim Bin Tamuri, “Oysa İslami eğitimin standartlaşması gerekir.  Bir takım standartların geliştirilmesi, uygulanması ve eğitim kalitesinin artırılması için uygulanacak bir takım metotlar var. Eğitimde kaliteyi sağlayabilmek için bir program geliştirmek lazım. Öncelikle İslami etiğimde ne gibi bir standart getirmeyi düşünüyorsanız buna karar vermek gerekir. Eğitimde uyulması gereken temel konuların başında objektif eğitim kavramı gelir. Eğer iyi bir sistem inşa etmek istiyorsanız, İslami eğitim modelini edinmeniz gerekiyor. Burada en önemli görev öğretmenlere düşüyor. Eğer öretmenler görevlerini iyi yerine getirirse sistem de doğru işleyecektir.” diye konuştu.

Allah`a ve Peygambere karşı sorumlulukları olan ahlaki sorumluluğa sahip insanların yetiştirilmesi eğitimin temel amacı olması gerektiğine vurgu yapan Tammuri, şunları ifade etti: “Fiziksel anlamda iyi bir eğitim almanın yanı sıra, etik eğitimin de sağlanması gerekiyor. Eğitimde ahlak oldukça önemlidir. İyi bir eğitim alsanız da ahlakınız düzgün değilse bunun hiçbir anlamı olmaz. İslam`da iyi insan olmak her şeyin ötesinde ye almakta.  İyi bir insan olmanın ön koşulu ahlaktır. Eğitimin en önemli amacı iyi insanların yetiştirilmesidir. İslam, Tevhid ve Allah`a olan inanç ve Hz Muhammed`e olan inanç kavramına dayanmaktadır. Ahlaki eğitimin İslam`da önemli bir yeri ve bu anlamda da sorumluluklarınız var. Hem Allah`a ve hem de Peygambere karşı sorumlulukları olan ahlaki sorumluluğa sahip insanların yetiştirilmesi eğitimin amacıdır. Tevhid yani Allah`a inanma kavramı, İslami eğitimin temelinde yer almaktadır. Mevcut eğitim müfredatına eklenip bu şekil geliştiriliyor ve eksiksiz devam ettiriliyor. Bununla, insanların iyi bir Müslüman, dinine uyan ve imanlı öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.”

“Eğer öğretmenler yeterli olmazsa eğitim sistemi başarısızlığa uğrayacaktır”

Eğitim veren öğretmenlerin sorumluluklarına da değinen Tamuri, “Bir okul öğrencinin ikinci evidir, öğretmenler de öğrencinin ikinci ailesi olarak tanımlanabilir. Malezya`da devlet okullarında eğitim saat 07.00`de başlar, gece 22.00`ye kadar devam eder. Bunun için okuldaki öğretmenin öğrenciler için çok önemi vardır. İslam`da öğretmenler için bazı kavramlar kullanılmıştır. Bunlar, Müdderis;  iyi bir öğretmen anlamına geliyor. Muaddit, Murabbi; öğrencilerini seven, koruyan ve kollayan. Murşid; öğrencilerin gözünde lider olan öğretmen anlamına geliyor. Muallim; öğrencilere bilgi veren öğretmendir. Bu terimler oldukça önemlidir.  İyi bir öğrencinin yetişmesi için iyi bir öğretmenin ders vermesi gerekiyor. Çünkü öğretmenler eğitim sisteminin çok önemli faktörleridir. Eğer öğretmenler yeterli olmazsa eğitim sistemi başarısızlığa uğrayacaktır.” diye belirtti.

 “Biz Müslümanlar olarak İslam felsefesine inanıyoruz.” diyen Prof. Tamuri, “Öğretmen eğitimi ve müfredat içeriğinin geliştirilmesi lazım. İyi insanların yetiştirilmesi için gereken müfredatın tasarlanması önemli bir görevdir. İslami eğitimde okul ortamında okul yönetimi, öğrenci ve ebeveynin eğitime birlikte iştirak etmesi gibi faktörler etkilidir. Öğrencileri, ebeveynleri ve toplumu okul yaşamına dâhil etmek gerekiyor. Çocuklar İslami eğitimi okulda da almalıdır.” dedi. (Nihat Kanat-İLKHA)






 

Bu haberler de ilginizi çekebilir